Els governs municipals de Blanes i Lloret de Mar s'han reunit aquesta setmana amb el subdirector general d'Infraestructuresde Transport Terrestre de la Generalitat, David Prat, i n'han extret que les obres de prolongació de l'autopista C-32 entre Blanes i Lloret no començaran aquest mes de setembre, com estava previst. Un dels motius és que Prat, segons fonts municipals de Blanes, els va transmetre que aquest mes d'agost la Generalitat farà un nou estudi de mobilitat i circulació entre les dues localitats. El que hi havia es va fer al març, un mes que no és el més conflictiu pel que fa a la xarxa viària entre els dos municipis. Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat van manifestar ahir que no hi havia cap novetat sobre aquest assumpte ni consta que s'ajorni l'inici de les obres.

Per dur a terme aquest nou estudi de mobilitat, la Generalitat posarà comptadors de vehicles i farà enquestes als conductors, van concretar des de l'Ajuntament blanenc, que va afegir que a més del nou estudi l'administració catalana es compromet a refer l'estudi d'impacte ambiental per fer-lo més entenador. En aquest sentit, el representant de la Generalitat va oferir l'opció que tècnics de l'administració catalana participin en un debat obert a la ciutadania per explicar tots els punts que facin falta. Igualment, la Generalitat ha de replantejar el pas de les línies elèctriques, d'aigua i de gas afectades per les obres, van afegir les citades fonts municipals. Finalment, també estan pendents de contestar les 39 al·legacions que es van presentar al projecte, cosa que també dóna a entendre la dificultat que les obres comencin aquest setembre.

Des de Blanes veuen positiu el nou estudi per tenir més elements de judici alhora de pronunciar-se per la prolongació de l'autopista o una alternativa. Quant al desdoblament de la GI-682 entre Blanes i Lloret, l'Ajuntament blanenc valora que afectaria el desenvolupament del Pla Parcial Costa Brava. Des de la plataforma Aturem C-32 es veu amb escepticisme que hi hagi voluntat política de mirar altres alternatives a la prolongació i insisteix que els veïns de Lloret de Mar i Blanes han de ser consultats sobre aquest projecte.