Tossa assumirà les factures de l'aigua en els casos més greus de pobresa a la vila

Un acord del consistori amb SOREA?per evitar talls de subministrament també oferirà fraccionar o ajornar els pagaments

10.09.2015 | 06:30
L´alcaldessa de Tossa de Mar, Gisela Saladich, en una imatge d´arxiu.

L'Ajuntament de Tossa de Mar i SOREA, l'empresa que subministra el servei d'aigua en el municipi, han acordat oferir més flexibilitat als veïns que tinguin problemes per pagar la factura de l'aigua, com ara fraccionar els pagaments o ajornar-los. Segons va informar el consistori, el protocol regulador inclou la possibilitat que ajuntament o SOREA assumeixin les factures en els casos més greus i de major vulnerabilitat. L'objectiu final és evitar que les persones que no puguin pagar aquest bé de primera necessitat pateixin talls en el subministrament. El protocol té una vigència d'un any i es podrà prorrogar si les parts ho creuen necessari.
En concret, el protocol que es preveu aprovar en el ple municipal del pròxim dilluns, 14 de setembre, acorda les mesures per ajudar a les persones que no poden pagar l'aigua. La intenció és evitar els talls de subministrament d'un bé imprescindible per viure.
El consistori, governat per Tossa Unida (TU), és conscient que la crisi «ha empitjorat les condicions de moltes persones i ha fet que, per a molta gent, els serveis d'electricitat, gas o aigua s'hagin convertit en una despesa difícil o impossible d'afrontar» donant lloc al que s'anomena pobresa energètica, van explicar en un comunicat.
Així, el que es vol és oferir solucions als ciutadans que passin per una situació de vulnerabilitat econòmica que els impedeixi pagar la factura de l'aigua. D'aquesta manera, es preveuen mesures com ara informar de les tarifes socials, descomptes o altres ajuts així com ajornar els pagaments de rebuts o fraccionar-los, van relatar.
Tant Ajuntament com SOREA destinaran una partida per fer front i assumir el cost de les factures en els casos més greus. Serà Serveis Socials de l'Ajuntament qui comunicarà a SOREA els casos que considera vulnerables per tal que l'empresa els identifiqui i no porti a terme els talls de subministrament. Tractant-se de subministrament de tipus domèstic, SOREA no realitza talls fins que no hi ha com a mínim 2 rebuts pendents de pagament, és a dir, l'acumulació de 6 mesos de consum.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

Enllaços recomanats: Premis cinema