La plataforma Aturem la C-32, contrària a la prolongació de l'autopista fins a Lloret de Mar, proposa que es pugui fer la consulta popular el 20 de desembre, coincidint amb les eleccions generals. L'entitat celebra que el ple de Blanes hagi aprovat realitzar la votació popular, sis mesos després de rebutjar-la. Tot i això, critiquen que "manca voluntat política". "Ens inquieta, no tenim massa clar que els governs de Lloret de Mar i Blanes vulguin fer la consulta en 90 dies, tal i com s'han compromès", ha explicat un dels portaveus de l'entitat, Jordi Gaitán. A patir d'ara arrencaran una campanya informativa per divulgar les alternatives que proposen i que es basen en desdoblar les carreteres existents.

Aquest passat dijous, el ple de Blanes va aprovar amb els vots a favor d'ICV-EUiA, Esquerra, Batega per Blanes, Ciutadans, la CUP i el PP fer la consulta sobre la prolongació de l'autopista C-32 que havia proposat la plataforma Aturem la C-32. Una ampliació que compta amb el vistiplau i el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat i dels dos equips de govern dels consistoris selvatans.

El passat abril, la moció va ser vetada pel PSC i CiU a Blanes, les formacions que integraven l'equip de govern, però aquest cop l'oposició ha aprofitat el fet que els dos partits governen en minoria per tirar endavant aquesta iniciativa. Tot i això, aquesta segona vegada, el PSC i CiU tampoc van donar el seu suport i es van abstenir ja que consideren que la perllongació de l'autopista és la millor solució als problemes de trànsit que hi ha entre Blanes i Lloret de Mar.

"Estem relativament contents perquè vam aconseguir una cosa que perseguíem des de fa mesos. Ara tant Lloret de Mar com Blanes han aprovat per ple la demanda d'una moratòria del projecte i que es faci la consulta", ha explicat un dels portaveus de la plataforma opositora, Jordi Gaitán.

En aquest sentit, des de l'entitat han criticat les darreres paraules del conseller en funcions de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que va assegurar que la prolongació "estava a punt i s'havia de fer". "No ens agrada gens que el conseller digui que no atendrà el que diuen els consistoris quan, precisament, hem fet tota aquesta mobilització perquè ell va dir que si el territori demanava que no calia fer res; no es faria", ha lamentat Gaitán. Des del principi de les mobilitzacions, Vila va assegurar que tindria en compte la posició dels dos consistoris a l'hora de tirar endavant aquest projecte.

Ara fa pocs dies, la plataforma va donar a conèixer el seu estudi en el qual asseguraven que no era necessària l'ampliació de l'autopista perquè la majoria dels vehicles no utilitzarien el nou vial. D'altra banda, aquest passat dijous, van sortir a la llum els detalls d'un estudi elaborat per l'empresa Mcrit- i encarregat per l'Ajuntament de Lloret de Mar- que assegurava que el perllongament era la millor opció per descongestionar el trànsit entre Blanes i Lloret de Mar. "Mirarem les dades amb lupa, no entenem perquè han trigat tant a publicar-lo i no ens sorprèn que diguin el que vol el consistori", ha comentat Gaitán qui ha avançat que durant la propera setmana publicaran un comunicat on analitzaran en profunditat aquest estudi.

"Evidentment la voluntat política dels partís de govern de Lloret de Mar i Blanes ens inquieta i no tenim massa clar que persegueixin l'execució d'un mandat de govern, no tenim clar que vulguin fer la consulta en 90 dies tal i com s'han compromès", ha comentat Gaitán. A més, des de la plataforma reclamen als dos consistoris que siguin "transparents" i "no facin campanya" per una de les opcions.

"Ens sabria greu que els dos ajuntaments no es posessin al capdavant del projecte i hagués de ser la plataforma qui hagués d'organitzar la consulta", ha afegit el portaveu. Per tot això, des de l'entitat esperen que els consistoris reclamin a la Generalitat una moratòria del projecte d'ampliació, tal i com han acordat i es marca en la moció aprovada. A partir d'ara, l'entitat farà una campanya informativa per divulgar les alternatives que proposen i que es basen en desdoblar les carreteres existents.