Els alcaldes de Lloret de Mar, Blanes, Tordera i Tossa de Mar han comparegut aquest dimecres conjuntament per fer una petició a la Generalitat que solucioni "definitivament" els problemes de mobilitat que pateixen. Volen que el perllongament de la C-32 que està disposat a fer el Govern es complementi amb una ronda de circumval·lació que vagi des d'on acaba el futur ramal, a la zona de les Alegries, fins a la rotonda de Cala Canyelles. Aquesta obra complementària, que suposaria un cost d'uns 100 MEUR, s'allargaria en un tram d'uns 3 quilòmetres -la majoria soterrats per un túnel que passaria per Roca Grossa-. Els alcaldes diuen que ara la "pilota està al teulat" del Departament de Territori i Sostenibilitat que fa uns dies amenaçava en no tirar endavant el ramal de la C-32 si no donaven una resposta abans que acabés l'any. També diuen que estan disposats a córrer el risc de perdre el projecte del ramal amb aquesta modificació i que "ho volen tot".

Els ajuntaments de Lloret de Mar, Blanes, Tordera i Tossa de Mar han volgut donar aquest dimecres una imatge d'unitat en comparèixer conjuntament sobre el tema del perllongament de la C-32. Fa uns dies, el conseller Santi Vila els va advertir que si no obtenia una resposta sobre el projecte abans que acabi l'any els diners es destinaran a una altra obra. I avui han respost a aquesta petició. La seva proposta passa ara per demanar la modificació del projecte que preveia el Departament de Territori i Sostenibilitat, valorat en 71 milions d'euros, perquè inclogui a més una ronda de circumval·lació fins a la rotonda de Cala Canyelles de Lloret de Mar que enllaçaria amb el final del futur ramal a la zona de les Alegries.

Aquesta proposta es basa en un avantprojecte que el Govern ja va redactar l'any 2007 però que es va descartar pel seu cost econòmic. I és que aquesta ronda de circumval·lació, que faria uns 3 quilòmetres, requeriria una inversió d'uns 100 MEUR atès que bona part del seu recorregut passaria a través d'un túnel per sota de Roca Grossa. I de fet, aquesta ronda ja està inclosa al Pla General del municipi però "en línies generals", segons ha explicat l'alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat, que ha comparegut acompanyat del segon tinent alcalde, Jordi Orobitg, juntament amb els altres alcaldes.

Per altra banda, consideren que el perllongament de la C-32 que fa unes setmanes l'Ajuntament de Lloret de Mar veia amb bons ulls basant-se en un estudi recent que deia que era la millor solució possible ara creuen que el que es fa és "traslladar" el problema de la mobilitat fins a l'entrada de Lloret de Mar i que no és una mesura suficient. Insisteixen que la solució definitiva és el ramal i la nova variant que permetrà guanyar temps i seguretat a la carretera.

Disposats a córrer el risc de que no es faci el perllongament

Preguntats per si són conscients de que amb aquesta nova proposta es poden quedar sense la construcció del nou ramal, l'alcalde de Lloret de Mar s'ha mostrat contundent. "Ho volem tot", ha dit, i "estem disposats a córrer el risc". Els alcaldes defensen que aquesta nova proposta suposa una solució "definitiva" i "integral" als problemes de mobilitat que tenen a la zona de la Selva Marítima, especialment durant la temporada d'estiu. I recorden que el 60% del turisme que ve a la Costa Brava ho fa per visitar Lloret de Mar, Tossa o Blanes. "Creiem que és una infraestructura absolutament necessària i que compleix els requisits de solidaritat", ha afegit Dulsat. També ha dit que en aquesta zona incloent també Tordera hi ha més de 100.000 habitants i per tant que es tractaria d'un "clúster" d'influència i amb valor a banda dels visitants.

Pel que fa al cost econòmic de la infraestructura, creuen que ho hauria d'assumir el Govern i no pas la concessionària.

Una obra "vital" per Tossa de Mar

L'alcaldessa de Tossa de Mar, Gisela Saladich, ha defensat la necessitat de que es porti a terme aquesta modificació del projecte no només pel turisme sinó sobretot per la vida quotidiana dels tossencs. "No tenim ni mossos, ni bombers ni hospital; tot depèn del trànsit que hi hagi", ha afegit Saladich, tot dient que serà una connexió "vital".

Per la seva banda, l'alcalde de Tordera (Maresme), Joan Carles Garcia, ha justificat la seva presència dient que són "víctimes de la solidaritat". Ha recordat que l'autopista que havia de continuar cap a Lloret de Mar ha suposat un "greuge" perquè la via no es va acabar de fer i des de llavors que acaba a la GI-600 provocant un "col·lapse extraordinari" al seu municipi no només a l'estiu. Hi ha il·lustrat dient que és una "paradoxa" que per anar des de la plaça de les Glòries de Barcelona fins a Tordera es trigui 35 minuts mentre que per anar de Tordera a Lloret de Mar es pugui arribar a tardar fins a 2 hores. És per això que també reclamen el nou projecte perquè se solucioni d'una vegada el problema de mobilitat.

Els veïns ho valoraran a traves d'una consulta

L'equip de govern de Lloret de Mar mantindrà la consulta que tenia previst fer als veïns perquè es pronunciïn sobre el projecte però encara no hi ha una data. El que sí se sap ja és que no s'arribarà a temps de fer-ho el 20 de desembre tal i com reclamava la plataforma contrària a la C-32. Blanes també va aprovar per ple fer una consulta sobre aquesta qüestió.