Blanes i Lloret de Mar no podran mancomunar el servei de transport urbà perquè passaria a ser interurbà i per tant, competència única de la Generalitat de Catalunya. Tot i això, els dos consistoris ja estan treballant en una nova estratègia que els permetria gestionar simultàniament aquest servei i que passaria per convocar dos concursos públics al mateix temps i amb les mateixes condicions. D'aquesta manera, el que pretenen és facilitar que una única empresa de transports pugui optar a oferir el servei a les dues localitats, tal com pretenien els governs locals des de bon principi. Tot i això, els contractes valorarien amb més bona puntuació aquella o aquelles empreses que oferissin millors condicions si opten a gestionar el servei als dos municipis, sense perjudici que al Þnal resultin guanyadors del concurs dues empreses diferents. Amb la mancomunació, s'hauria convocat un únic concurs públic per a tots dos ajuntaments.

La intenció dels dos ajuntaments era treure el transport urbà a concurs coincidint amb la finalització de les respectives concessions amb Transports Pujol ?-que ofereix servei als dos municipis- al desembre de 2015. De fet, a Blanes el contracte amb l'empresa de transports va finalitzar el passat desembre de 2013, i des de llavors s'ha anat prorrogant el servei mentre s'estava treballant a mancomunar-lo.

De fet, l'Ajuntament blanenc va aprovar en la sessió plenària celebrada dimarts passat prorrogar aquesta concessió un any més, en concret fins al desembre de 2016. Aquesta vegada, però, no se li va demanar a l'empresa que realitzés cap millora en el servei com sí que es va fer el 2014 -perquè s'implantessin al llarg del 2015- i que incloïen, per exemple, l'ampliació del servei de la línia 4 entre Blanes i l'estació de tren, la millora en la seguretat del passatge i del personal de l'autobús o la implantació de sistemes informàtics d'informació en les principals parades "buscant el cofinançament entre les concessions interurbanes, la urbana i, si cal l'esponsorització".

Amb aquesta nova pròrroga, Transports Pujol sumarà 23 anys prestant el servei de transport col·lectiu urbà de viatgers de Blanes, ja que l'Ajuntament que governava aquesta localitat l'any 1993 i liderava Maria Dolors Oms (PSC) li va adjudicar la concessió per un període de 20 anys.