Les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, el grup Fòrum Carlemany i PIMEC estan a favor del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar i la ronda de circumval·lació fins a la rotonda de Cala Canyelles. Així ho van manifestar ahir en un comunicat on consideren «essencial» l'inici de les obres. Creuen que aquesta és una «connexió necessària» per ser una de les zones costaneres amb més trànsit del país alhora que comportarà «importants millores» per a l'economia i a la ciutadania. A més, recorden que aquesta connexió fa més d'una dècada que està pendent de concreció i consideren que la proposta ha tingut un «important procés de maduració» amb diversos períodes d'al·legacions. Durant aquest procés de planejament i aprovació, hi han treballat diversos governs de la Generalitat, de diferents partits polítics, fet que constata, al seu entendre, la coincidència amb la «prioritat» d'aquesta obra. I afegeixen que el projecte ha rebut el suport i aprovació de la majoria de representants municipals de les localitats implicades.

«Beneficis» de l'obra

Segons els signants, aquesta obra -on s'inclou el perllongament dels 6,5 quilòmetres, el ramal d'1,1 quilòmetres i els 2 quilòmetres fins a la rotonda de cala Canyelles- reportarà «beneficis» per al territori i «importants millores per a l'economia i la ciutadania». Pel que fa a l'impacte ambiental, els empresaris consideren que s'ha «avançat molt» en la seva reducció, a l'establir-se una secció de 3 carrils (2+1) que té menys afectació territorial i visual. Respecte a les millores, consideren que hi haurà «clars avantatges de seguretat» en incorporar una separació per evitar xocs frontals, entre altres.

Es calcula que el perllongament permetrà descongestionar la GI-682, per on cada dia hi circulen uns 25.000 vehicles. Ara bé, reclamen a la Generalitat un calendari de millores a nivell de vial, accessibilitat i senyalització per tal que aquesta carretera sigui un «accés equiparable a la importància veïnal i turística» de la zona. Pel que fa al tram fins a la rotonda de Cala Canyelles, defensen que aportarà una «clara millora» pel flux de vehicles que es dirigeixen directament a Tossa de Mar, mentre que la concreció de la necessària millora de la GI-660 fins a Tordera i del tram de la N-II Tordera-Sils permetrà tenir una via directa per l'arribada dels visitants i turistes espanyols i de la resta d'Europa.

Pel que fa al cost de l'obra, els empresaris només fan referència al tram del perllongament de la C-32. Sobre això, destaquen que no suposarà una despesa afegida per al Govern tot dient que «en l'actual situació econòmica seria impossible d'assumir» i recorden que serà la concessionària Abertis qui assumirà els 71 milions d'euros, sense que això suposi un «nou cost per als usuaris de l'actual C-32» perquè serà gratuïta. Les obres del perllongament està previst que comencin el maig de 2016. L'altra part del projecte, la de la ronda de circumval·lació costarà uns 98 milions d'euros que assumirà íntegrament el Govern en una segona fase prevista el 2018.

Cap posicionament de la FOEG

Per la seva banda, la patronal FOEG no s'ha adherit al text per la falta d'unanimitat en el debat que es va fer en la darrera junta. Consideren que no hi ha hagut prou temps per debatre a fons un tema complex com aquest i que actualment no poden posicionar-se ni a favor ni en contra.