El Departament de Territori i Sostenibilitat va treure ahir a licitació l'estudi informatiu i la redacció del projecte constructiu de la segona fase de Ronda Costa Brava Sud per 1,68 milions d'euros. Aquesta segona etapa completarà la circumval·lació de Lloret de Mar, començant a l'enllaç amb la C-63 i finalitzant a la GI-682, que connecta amb Tossa de Mar. També donarà accés a Cala Canyelles i a les urbanitzacions costaneres.

Aquesta nova carretera tindrà una longitud de dos quilòmetres, amb una successió de viaductes i un túnel que creuarà la muntanya del Morro Fred, de 1.525 metres. En concret, l'obra inclou les següents construccions singulars: un pas superior d'un camí mitjançant una estructura de 42 metres de longitud; un viaducte de la riera de Can Sota de 100 m de longitud; un pas inferior per donar continuïtat al vial d'accés a l'abocador comarcal; un viaducte per salvar les instal·lacions de l'abocador (amb una longitud de 204 metres); un viaducte de 100 metres per no ocupar zones d'abocament i un túnel natural de 1.525 metres sota la Muntanya del Morro Fred, més un perllongament a la boca sud de 190 metres.

El nou vial tindrà la configuració d'una carretera del tipus 1+1 amb separació de fluxos, és a dir, la disposició d'un carril per a cada sentit de circulació separats físicament per un sistema de contenció de vehicles. Els terminis d'execució són de vuit mesos per a l'estudi informatiu i de dotze mesos per a la redacció del projecte constructiu i la inversió total és de 98 milions d'euros finançats amb recursos pressupostaris.

La primera fase

Aquesta licitació forma part de l'acord establert el passat 10 de desembre entre el conseller de territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i els alcaldes de Lloret de Mar, Blanes, Tossa de Mar i Tordera per tal d'executar la prolongació de la C-32 i la ronda de circumval·lació fins a la rotonda de Cala Canyelles en dues fases.

La primera fase del projecte -el ramal de la C-32 entre Blanes i Lloret- es podrà començar a executar a partir de la primavera vinent, amb un cost de 71 milions d'euros. El tram Blanes-Lloret, lliure de pagament, donarà continuïtat a la C-32 i ha de millorar l'accessibilitat i la mobilitat en aquesta zona. Estarà format en la major part del recorregut, de 6,5 quilòmetres de longitud, per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària; en alguns trams, s'ha previst dos carrils en tots dos sentits per a facilitar els avançaments de vehicles lents. Aquesta configuració de carrils (2+1) amb barrera s'ha implantat amb èxit a països com Suècia, França o Irlanda per evitar xocs frontals i és pionera a l'Estat espanyol. El traçat de la carretera s'ha projectat perquè sigui compatible amb una ampliació de carrils si fa falta. La nova carretera tindrà cinc viaductes i dos túnels. El primer túnel (Tres Turons) és artificial, té una longitud de 150 metres de longitud i està format per dos tubs de dos carrils cadascun; mentre que el segon (de l'Àngel) té 335 metres de longitud i un sol tub. L'àmbit al qual donarà servei la nova Ronda Costa Brava Sud té una població superior als 150.000 habitants i rep 2,5 milions de turistes anuals.

La consulta a Blanes

D'altra banda, i tal com ja es va acordar en la primera reunió celebrada tot just fa una setmana, ahir a la tarda es van trobar representants dels grups polítics municipals, la Plataforma Aturem la C-32 i tècnics de l'Ajuntament de Blanes, per seguir treballant en els passos que cal anar seguint per fer el procés participatiu sobre el projecte de prolongació de la C-32. En la reunió es van concretar les condicions per adjudicar el contracte d'assessorament i suport al procés participatiu.

Així, les empreses que hi vulguin concórrer hauran d'assessorar i donar suport a la realització del procés participatiu, així com complir cinc objectius més concrets. La identificació dels actors més rellevants al municipi en relació amb aquesta actuació; l'assessorament i col·laboració amb l'Ajuntament en totes les fases; recollir les diferents opinions i discursos existents; la dinamització del procés i foment de la participació en la jornada de consulta; i la redacció d'una memòria final del procés. Per fer tot aquest treball es va delimitar una duració aproximada de 80 dies en total, tot i que aquest termini es podria allargar fins a un període no superior als 100 dies a partir de l'adjudicació dels treballs.