El petit municipi d'Espinelves està tip dels continus talls de subministrament de la línia de telèfon fixe, mòbil i internet que pateixen els clients de Telefónica. En tan sols tres mesos, hi ha hagut cinc talls de subministrament. L'últim, aquest dimecres durant sis hores, des de les nou del matí i fins les tres de la tarda. Davant d'aquesta situació, l'alcalde, Joan Manel Claveria, ha assegurat que estudien denunciar la companyia per incompliment de contracte. Segons Claveria, aquesta situació és especialment greu pels 14 veïns d'edat avançada que viuen sols i depenen del servei de teleassistència. «Sense telèfon aquest servei no funciona i queden totalment desprotegits», ha dit.

L'Ajuntament s'està assessorant a través dels serveis jurídics de la Diputació de Girona per veure quines accions legals poden emprendre contra la companyia Telefónica. Segons Calveria, en els darrers tres mesos Espinelves ha patit cinc talls de telefonia i això els ha provocat «moltes incomoditats». A més de la gent gran, els talls afecten els restaurats del poble que es queden incomunicats i no poden cobrar els seus clients amb el datàfon.

Causes alienes

Telefónica ha explicat que els darrers tres talls de telefonia que ha patit el municipi han estat provocats per treballs agrícoles (un per una desbrossadora i dos per la poda d'arbres). Segons la companyia telefònica, les incidències han estat provocades per causes alienes a la companyia i ha subratllat que, quan es rep l'avís d'una incidència, l'empresa intenta actuar el més ràpid possible per solucionar el problema que hi hagi. En aquest sentit, l'avís del tall de dimecres passat es va rebre al matí i va quedar solucionat ja a la mateixa tarda.