Encara que prop del 70% dels pares hagi contestat afirmativament la pregunta que se'ls feia sobre la implantació de la jornada compactada a les escoles públiques de Blanes, tinc la impressió que darrere de tot aquest moviment escolar s'hi amaguen més els interessos dels professors que no pas els interessos i les necessitats dels infants i les seves famílies. M'explico. La feina de mestre és molt dura. També és molt dura la feina de metge. Per altra banda, n'està ple, de feines dures (paletes, mecànics, pagesos...), amb jornades de 45 h/setmanals, sense vacances pagades i encara menys, la feina i la jubilació assegurada de per vida.

Ara bé, tant l'educació com la sanitat universal són els dos pilars més importants del nostre estat del benestar, però la debilitació d'aquest model de societat, i la generalització del campi qui pugui, estan guanyant terreny any rere any.

No és estrany, doncs, que en aquests dos col·lectius (el dels metges el conec de primera mà) aflorin periòdicament actituds corporativistes fruit del malestar que, com una gota malaia, van acumulant molts professionals, i busquin alleugerir l'estrès que els genera suportar una gestió escadussera pel que fa a conselleries i departaments fruit de molts factors entre els quals unes arques en fallida i a voltes interessos de privatització, com a mínim opacs.

Posar a votació amb un sí o no, amb un blanc o negre un tema controvertit en un context de transparència i democràcia real, requereix donar una informació completa, precisa i imparcial dels beneficis i/o perjudicis sobretot en l'àmbit pedagògic i també social, que comporten les dues opcions. Un debat seriós, profund i ajustat a la realitat de cada poble, de cada ciutat, però sobretot de cada país.

Els remeto a l'encapçalament de la butlleta de votació que al col·legi públic on van els meus néts van entregar als alumnes per ser votada en menys de dos dies, sense avís ni informació prèvia. Si poden accedir-hi, avaluïn vostès mateixos la imparcialitat amb la qual es va fer la consulta de la qual els parlava al començament.