L'Associació Turisme Montseny, que aplega una setantena d'establiments i negocis del Parc, aposta per la creació de la comarca del Baix Montseny per poder "vendre el Montseny com un únic producte". El sector explica que el Parc depèn actualment de dues diputacions i tres comarques i lamenta que cada administració emprengui accions diferents de promoció. La solució, pels empresaris turístics, és la creació d'un única comarca que treballi per captar turisme específic pel territori. Consideren que el client potencial del Montseny no té res a veure amb el turista que assisteix al Circuit de Barcelona-Catalunya o el turista que va a comprar a La Roca Village.

"La Diputació de Girona fa unes accions diferents a les de la Diputació de Barcelona. No entenem coses tan diverses dins d'un mateix lloc", lamenta el president de Turisme Montseny, Joan Lluís Rojas, en unes declaracions a l'ACN. L'Associació Turisme Montseny, que és supramunicipal, admet que "és complicat" treballar en un territori que depèn de dues demarcacions i tres comarques. Joan Lluís Rojas, en aquest sentit, té clar que "el Montseny s'ha de vendre com un únic producte". Per aquest motiu, aposta per la creació del Baix Montseny com a "solució" per promocionar el Parc. A tall d'exemple, considera "inviable" que el Consell Comarcal del Vallès Oriental porti a terme una promoció conjunta per captar turistes. "El turista del Circuit o el de La Roca Village no és el mateix que ve al Montseny", subratlla.