El síndic denuncia la mala qualitat del menjar del sociosanitari de Lloret de Mar

De les 77 queixes rebudes el 2015, 14 van ser sobre l'alimentació que serveix l'empresa Serhs, contractada per la Corporació de Salut

11.04.2016 | 07:03
El síndic de Lloret, Quim Teixidor.

El síndic del Ciutadà de Lloret de Mar, Quim Teixidor, va denunciar al ple municipal de dilluns passat, la «mala qualitat» del càtering que se serveix als usuaris de l'hospital sociosanitari de Lloret, que gestiona la Corporació de Salut de Maresme i la Selva (CSMS) i que està especialitzat en l'atenció geriàtrica, de llarga estada i de pacients amb malalties cròniques. En la presentació de l'informe del Síndic de 2015, Teixidor, va explicar que de les 77 queixes rebudes l'any passat, 14 estaven relacionades amb l'alimentació d'aquest centre, que dispensa l'empresa de restauració Serhs, contractada externament per la CSMS.

«Quan 14 persones signen una queixa i denuncien la mala qualitat d'un servei és que hem de pensar que realment és horrorós» va subratllar el síndic davant l'equip de govern (CDC i ERC) i els regidors dels diferents grups municipals. «És cert que la responsabilitat del servei de càtering correspon a la Corporació de Salut que té contractada l'empresa Serhs. Però qui cada dia pateix la incompetència d'uns i altres, és la nostra gent gran. I crec que no ho podem permetre» va afegir. En aquest sentit, Teixidor va assenyalar que les queixes incideixen, principalment, en la mala qualitat del menjar, les dietes poc adequades o la repetició dels menús. «El menjar està mal cuinat, és de baixa qualitat, mai hi ha fruita natural, les verdures en mal estat i les sopes són insípides» va llegir el síndic d'algunes de les queixes que li van fer arribar. «Una persona en cadira de rodes explica que ha pres l'autodeterminació de menjar fora -del centre- cada dia, perquè el menjar és immenjable» va puntualitzar.

Respecte al procés seguit després de conèixer aquesta «greu» situació el mes d'octubre, Teixidor va explicar que juntament amb l'alcalde, Jaume Dulsat, i la regidora de Salut, Mònica Cunill es van reunir amb els responsables del centre, que «van confirmar que el menjar és dolent i molt millorable», i que van fer arribar les queixes a la gerent de la CSMS, Núria Constans. «El 4 de desembre el director assistencial em va comunicar que s'havia adjudicat aquest servei de restauració a la mateixa empresa» va remarcar el síndic, qui va lamentar que Constans li havia dit que abans d'adjudicar-lo, els faria arribar el plec de condicions perquè el poguessin revisar i que «al final no va ser així».

Així, Teixidor va fer dues recomanacions per intentar canviar aquesta situació: crear una comissió de control i contractar una empresa externa que supervisi el servei de càtering. «És el moment d'actuar a favor de la gent gran de Lloret» va concloure.

Suport de tots els partits
Tots els grups municipals van mostrar el seu suport i predisposició a treballar per buscar una solució en aquest tema. ICV-EUiA, va recordar que ja existia una comissió de seguiment -que l'alcalde (CDC) es va comprometre a convocar de manera urgent «en breu»- i que fa menys d'un any es va aprovar per unanimitat la recuperació de la gestió del sociosanitari de Lloret. «Actualment la llei ens impedeix assumir aquest servei perquè és molt deficitari» va explicar Dulsat. «Tenim una guerra oberta contra la Corporació, però l'estem perdent, any rere any perquè no estem fent res, al contrari» va dir contundent Marc Fuertes, del Millor.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema