La carretera que transcorre entre Salt i Amer -N-141, C-63- és coneguda popularment com «la carretera de la Vergonya» pel seu alt grau de sinistralitat, però no és l´única de la comarca. A la plana de la Selva també n´hi ha una altra que compta amb gairebé les mateixes característiques: la carretera que enllaça les poblacions de Sils i Hostalric, la GI-555.

Només des del 2002 s´hi han produït fins a sis víctimes mortals i s´han registrat més de 60 ferits de gravetat. Sense anar més lluny, aquest dimecres en un sol accident tres persones van resultar ferides greus. Va ser un xoc frontal entre tres turismes i un camió a Sils, a l´alçada de l´enllaç que porta a la urbanització de Vallcanera.

Es tracta d´una via de 13 quilòmetres que compta amb un alt volum de trànsit de vehicles pesants que provenen de la N-II i enllacen amb aquesta carretera per anar cap a Hostalric. A més des de fa uns vuit anys també estan prohibits pel mig del nucli urbà de Sils.

En aquesta via sovint hi ha accidents amb camions que surten de la via ja que compta amb una calçada molt estreta i no té gairebé vorals. Això provoca que quan passa més d´un camió pesant fins i tot hagin d´afluixar per evitar un sinistre viari.

Aquesta carretera entre Sils i Massanes es troba entre les carreteres de més risc d´accidentalitat de Catalunya. Segons l´Eurorap 2015, es troba entre les vies més perilloses, sobretot el tram de Sils a Massanes. L´Eurorap el presenta cada any el RACC juntament amb el Servei Català de Trànsit.

La millora de la carretera és una llarga reivindicació històrica a la zona i, des dels quatre municipis per on transcorre, regidors i alcaldes han demanat que el Govern trobi una solució a aquesta via, que qualifiquen de perillosa. Fins i tot, des del Consell comarcal de la Selva.

Sense notícies des del 2008

L´alcalde de Sils, Martí Nogué, assegura que demanaran a la Generalitat -ja sigui des dels ajuntaments i de l´ens comarcal- que es faci l´obra de millora promesa el 2008. Llavors, el departament de Política Territorial i Obres Públiques, que estava liderat per Joaquim Nadal, va anunciar que invertiria 11 milions d´euros per refer aquesta carretera i es va adjudicar el projecte constructiu de l´obra. L´inici dels treballs es preveia el 2009, però això no s´ha materialitzat.

La millora de la carretera preveia entre d´altres ampliar els vorals i fer-la més recta. L´alcalde de Sils es mostra indignat i assegura que el novembre passat la Generalitat, a través de Ricard Font -el secretari d´Infraestructures i Mobilitat-, «ens va respondre per carta que a la GI-555 no es feia la millora perquè no hi havia diners».

L´alcalde assegura que «no es pot seguir així, dia sí i dia no amb accidents» i reclama «que s´actuï».

Durant aquests vuit anys d´espera de millores a la carretera, només s´ha actuat un sol cop. Va ser el febrer de l´any passat, quan la Generalitat va renovar el ferm de la carretera al llarg dels seus 13 quilòmetres. Segons l´alcalde de Sils, aquesta millora de la calçada «no ha canviat res i encara hi ha els revolts i l´estretor. A més, els accidents es van repetint. Fins quan haurem d´esperar?».

Finalment, va anunciar que s´activaran els consistoris i l´ens comarcal per tornar a pressionar la Generalitat per millorar la via.