El grup municipal d'ICV-EUiA vol que Blanes municipalitzi el servei de transport urbà que gestiona l'empresa Pujol & Pujol des de 1993. En un comunicat emès ahir, el partit recorda que el 31 de desembre de 2014 va finalitzar la concessió del servei del transport urbà, moment en el qual van dur al plenari la iniciativa per mancomunar aquest servei entre Blanes i Lloret, que va ser aprovada. Tot i això -expliquen- les dues localitats "han seguit ritmes diferents" en l'adjudicació del seu servei de bus: "per la part lloretenca, sota una sentència del TSJC" mentre que el cas de Blanes, a finals de l'any anterior es va aprovar una segona pròrroga del contracte, ja que "els treballs de redacció de la plica no s'havien fet".

Per això ara, aprofitant que aquest 2016 finalitza aquesta segona pròrroga, ICV-EUiA vol que es municipalitzi el servei de bus urbà a través de l'empresa municipal Blanes Mediambient. "El fet de municipalitzar suposarà una millora del servei, ja que l'afany de retallar constantment ha fet perdre un milió d'usuaris de l'any 2011 a l'any 2014" va remarcar el regidor responsable de l'àmbit de Mobilitat del grup, Víctor Catalan. "Retallar el cost del servei no vol dir directament rebaixar el seu el cost, ja que ens hem quedat sense usuaris i avui el transport urbà, vist com un negoci i no com un servei públic, està absolutament en precari" va afegir.

En aquest sentit, la formació d'esquerres proposa en el document que el plec de condicions tingui com a partida el servei de bus existent l'any 2011, quan el govern del PSC, amb els vots favorables de CiU, "va retallar la L9 i privatitzar la línia 4, que era municipal". Així, la proposta suposaria recuperar dos autobusos a la L2 i dos autobusos a la L9.