Els veïns de la urbanització Aiguaviva Parc han dit "prou" a l'alta sinistralitat que es registra a la carretera C-63 que va de Lloret de Mar a Vidreres. Una via utilitzada per milers de vehicles diàriament -és la via principal d'entrada a Lloret- i l'única d'accés a vuit urbanitzacions de la zona. Per això, ara, han iniciat una campanya de recollida de signatures per reclamar al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat que "implementi majors mesures de seguretat" per reduir el nombre d'accidents i la seva gravetat en aquesta carretera, que "representa un perill constant".

La gota que va fer vessar el got va ser l'últim accident que s'hi va produir el passat 21 de juny, en el qual va perdre la vida un home de 34 anys i veí d'aquesta urbanització mentre viatjava com a acompanyant en un turisme que es va veure involucrat en un xoc contra una furgoneta quan es disposava a entrar a la segona entrada d'Aiguaviva Park. Un punt -?el quilòmetre 5,5- que fa cinc anys va ser objecte de la creació d'un tercer carril per permetre que els vehicles estiguessin aturats de forma segura abans d'entrar a la urbanització.

"És una carretera mal resolta, i aquesta cruïlla tot i que va ser remodelada fa uns anys continua sent un punt negre", va lamentar el portaveu de l'Associació de veïns d'Aiguaviva Parc, Esteban Basallote, qui va recordar que els milers de famílies que viuen a les urbanitzacions que donen a aquesta via es "juguen la vida" diàriament "pel fet de sortir de casa". En aquest sentit, Basallote va criticar que s'hagi augmentat a 100 km/h el límit de velocitat del radar que està a la sortida del túnel Monturiol, direcció Vidreres, que "fa uns anys" estava a 80 km/h. "Està col·locat a 150 metres de l'entrada de la nostra urbanització i les de Lloret Residencial, La Creu de Lloret i Mont-Lloret", va precisar el representant veïnal afegint que, a més, hi ha "un revolt molt pronunciat". "Perquè algú va decidir canviar la limitació del radar?", es qüestionava Basallote.

Així mateix, va explicar que l'autobús de línia "sovint" s'atura enmig d'alguna sortida de la urbanització "tallant la visibilitat i la circulació" dels vehicles i posant per tant, "en perill a tots els usuaris de la via pública". En aquest sentit, Basallote també va criticar el comportament d'alguns conductors que, tot i estar senyalitzat, entren a les benzineres "fent girs prohibits i perillosos". "És indignant. Sabem que no es podrà evitar que hi hagi accidents, però sí que hi hagi més morts en aquest tram" va afegir.

Estudi de la C-63

Amb aquesta campanya, l'Associació de veïns espera que la Generalitat "faci un estudi" sobre la C-63 per "ampliar" les mesures de seguretat. "Fan campanyes alertant de no utilitzar el mòbil mentre condueixes, però no solucionen els punts negres de les carreteres, de les quals ells -la Generalitat- són els responsables" va dir contundent el portaveu veïnal.

De moment, ja porten recollides més de 500 signatures i en segueixen recollint a diversos espais de la urbanització, al Centre Cívic El Rieral de Lloret o al de Vidreres, entre altres llocs. "No descartem fer més accions en un futur" va afegir Basallote.