El ple de Lloret de Mar va aprovar ahir el plec de condicions per al nou contracte del servei del transport urbà, que el consistori traurà a concurs públic, per una durada de quatre anys, prorrogable a dos més, i amb un preu de licitació de 255.000 euros. D'aquesta manera, el consistori lloretenc va donar compliment a la sentència dictada pel tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de 2014 que donava per extingida la concessió d'aquest servei a Transports Pujol, qui l'oferia des de 1965 i que ho farà fins que s'adjudiqui a una nova empresa.

Segons va explicar ahir el regidor que porta transport públic, Antonio Lorente (PSC), aquest nou contracte implicarà que tot i que es reduiran les línies de quatre a tres, s'augmentarà el nombre de parades fins a una seixantena. També que a les urbanitzacions s'oferirà servei a demanda; que es crearà una App informativa en temps real o que es renovarà tota la flota de vehicles, entre moltes altres «millores». «És un contracte obert, al qual es poden introduir modificacions», va afegir Lorente.

Tot i que la majoria de grups van agrair l'esforç fet i van elogiar les clàusules plantejades, també es van aportar noves propostes o es van criticar alguns dels punts plantejats. El regidor no adscrit Enric Martínez va demanar que es faci un «control i seguiment del compliment» d'aquestes condicions i va reclamar la municipalització del tren turístic, una petició secundada pel Millor i ICV-EUiA. «Calculem que permetria reduir el dèficit del transport urbà en uns 100.000 euros com a mínim», va dir l'edil d'ICV-EUiA, Javier Rodríguez Pacios. «Aquest servei es va adjudicar a dit i fa una activitat econòmica sense pagar a l'Ajuntament», va criticar Marc Fuertes del Millor.

L'altre tema debatut pels grups va ser el relacionat amb els horaris. «Creiem que neixen una mica coixos, sobretot a l'estiu», va dir el regidor de Ciutadans, Jorge Hernández, qui va demanar que «s'ampliïn», tenint en compte els horaris comercials. «Lloret no viu en horaris d'oficines i s'ha d'adaptar», va afegir l'edil de C's, qui va criticar la falta de participació ciutadana en tot el procés. «En un any, tindrem una base de dades prou bona per poder reestudiar aquests horaris i optimitzar els recursos», va dir el regidor de Mobilitat, Albert Robert (CiU).

El punt es va aprovar per 18 vots a favor (CiU-PSC-ERC, Millor, C's, i el regidor no adscrit), l'abstenció de l'edil de A Lloret Sí, es Pot, Paulino Gracia, i el vot en contra d'ICV-EUiA. Gracia es va abstenir en considerar-se el seu grup contrari a la «privatització dels serveis públics», i els ecosocialistes, en contra perquè -segons van assegurar- «no satisfà la mobilitat dels veïns de Lloret ni dels turistes» i perquè el servei a la demanda «agreujarà els problemes de trànsit».