El Síndic de Greuges ha elaborat un informe sobre l´oci nocturn i la convivència ciutadana que no deixa en bona posició la Costa Brava. Per fer el document, s´ha tingut en compte la realitat de diferents municipis de Catalunya, tant del litoral com de l´interior. De fet, es tracta de les localitats catalanes que lideren les reclamacions que rep el Síndic per queixes de soroll. Entre aquestes poblacions se situa Blanes, que és una de les ciutats que concentra més molèsties causades per l´oci nocturn. En concret, des de l´any 2010, el Síndic de Greuges ha rebut 21 reclamacions per soroll dels veïns de Blanes.

Pel que fa a la resta de municipis, també des del 2010, el Síndic ha rebut 24 queixes causades per l´oci nocturn a Sitges, 14 a Manresa i 13 a Sabadell. També els barris de Ciutat Vella i Gràcia de Barcelona són altres de les zones de Catalunya que acumulen més reclamacions per soroll. Davant aquestes molèsties recurrents entre els veïns, el síndic de greuges, Rafael Ribó, ha alertat de les mancances -per part de l´administració- per garantir el dret dels veïns al descans, a part de poder viure sense sorolls excessius.

Com que les queixes estan ocasionades pel soroll dels bars i dels establiments d´oci nocturn -a més del turisme, sobretot en zones turístiques com la Costa Brava-, l´informe que s´ha elaborat recomana canvis normatius en la regulació dels horaris de tancament de les terrasses dels bars i dels restaurants. Pel que fa a les guinguetes de platja, tenint en compte que el Síndic també ha rebut moltes queixes per soroll a la nit, es comparteix la idea de potenciar la regulació dels horaris.

En la mateixa línia, l´informe sobre l´oci nocturn i la convivència ciutadana proposa replantejar la llei que fixa la regulació dels espectacles públics. En concret, en el document es demana «un control rigorós», més enllà de l´obligatorietat de comunicació prèvia dels actes amb l´objectiu que la policia local pugui portar a terme una «actuació decidida». Una altra recomanació de l´informe és adaptar el règim sancionador a la característica de cada activitat i la grandària del local, així com reduir els horaris d´obertura dels establiments per trobar l´equilibri entre l´oci i el descans.

També suggereix a l´administració que creï taules de negociació entre les parts implicades per tractar els conflictes. L´informe d´aquest any ha agafat com a referència un altre document de l´any 2007. En aquests gairebé 10 anys, el Síndic ha constatat millores importants per part de l´administració sobre el problema de la contaminació acústica. Ara bé, del 2010 al 2015, ha rebut 1.052 queixes (189 l´últim any).