Filtracions interessades, boicot orquestrat i mentides. Aquesta és la versió de l'empresari José Luis Velasco davant del cas dels quatre hotels -Sun Village, Marina Sand, Mediterranean Sand i Savoy- que van haver de tancar per tenir la llum punxada, problemes amb el gas i deure més de 450.000 euros a l'Ajuntament en rebuts d'aigua, taxes i impostos municipals. L'empresari va voler donar la seva versió dels fets a través de l'advocat Yosif M. Gharbaoui, a qui va contractar dijous a la nit.

El lletrat va assegurar que hi ha hagut «filtracions interessades» als mitjans de comunicació i va contradir de ple la versió d'empreses com Gas Natural i Endesa i també la de l'Ajuntament de Lloret. «No hi ha cap frau, tot és mentida», va assegurar. En aquest sentit, va anunciar que ja han presentat una reclamació contra Endesa per aquests fets.

El cas es va destapar el passat 1 de setembre després que s'incendiés un generador a l'hotel Sun Village. Això va donar peu a descobrir que tenien la llum punxada, segons va informar Endesa. El deute de l'empresari amb la companyia elèctrica és, en total, de 210.000 per factures impagades i de 168.000 euros per la llum estafada durant mesos. Segons l'advocat, estan «investigant» les causes d'aquest incendi, que qualifica de «sorprenent i estrany».

Compareixença

A més, Gharbaoui -que va donar les explicacions en una roda de premsa improvisada a l'interior del Marina Sand, un cop ja estava clausurat per ordre municipal- va assegurar que el seu client és «víctima d'un boicot orquestrat per persones i entitats» i va lloar la feina que José Luis Velasco ha fet per Lloret. «Fa 15 anys que dóna feina a molta gent, no deu res als treballadors i està al dia de pagament amb tothom», va assegurar. Els sindicats, però, ho neguen: la plantilla del Mediterranean i del Sun Village encara no han cobrat el mes d'agost.

L'advocat també va negar taxativament que hagin defraudat ni que es degui diners a cap companyia de subministrament. És més, va anunciar que emprendran accions legals contra qui els vol perjudicar, malgrat que no va concretar a qui denunciaran.

A més, va carregar contra l'Ajuntament perquè assegura que no va voler acceptar «cap de les solucions» que van aportar després que s'incendiés el generador al Sun Village. «Hi havia un acord entre l'empresa elèctrica i l'empresa per mantenir-lo obert i l'Ajuntament el va fer tancar», va assegurar. El lletrat va avançar que presentaran tota la documentació per demostrar-ho als jutjats.

Acord ratificat

D'altra banda, els treballadors i la direcció de la cadena hotelera van ratificar ahir davant Inspecció de Treball de Girona el preacord al qual van arribar dijous passat. L'acord preveu que els més de 130 empleats s'inscriguin a partir d'avui a l'atur, a excepció dels que disposen de vacances, que ho faran més tard, i que cobrin els sous d'agost i els dies corresponents del setembre aquest mateix mes. A més, l'empresa va reconèixer «l'excepcionalitat» de la situació i es va comprometre a mantenir els contractes amb els treballadors amb vista a la temporada que ve.

Per la seva part, el director de World2Meet, Xavier Fernàndez, va criticar ahir que no ha rebut cap ajuda de l'Ajuntament i que hauran d'assumir els costs tant del reallotjament com de les reclamacions dels clients desallotjats.