Una veïna de Breda assegura que el Centre d'Atenció Primària (CAP) de la localitat va tardar més de 30 hores a atendre d'urgència a domicili el seu avi, de 93 anys, que patia "un dolor molt fort a la cama".

Segons va denunciar a Diari de Girona la bredenca Marta Sala, el seu avi té una minusvalidesa reconeguda del 79%, motiu pel qual no es pot moure de casa. "Dimarts a les nou del matí vam trucar al CAP demanant una visita d'urgència a domicili perquè tenia un fort dolor a la cama i necessitava medicació" va explicar Sala. "El metge no va passar fins l'endemà a la tarda i durant més de 30 hores, el meu avi va estar esperant i patint" va lamentar aquesta veïna qui va expressar la seva "impotència i indignació" amb aquesta situació. "Quan trucàvem ens deien que tenien molta gent esperant a la consulta i poc personal" va criticar Sala qui va subratllar que el seu avi, encara que no fos a la consulta "també estava esperant". "Si no era allà, és perquè no es pot moure" va afegir.

La veïna també va explicar que va trucar el 061 en diferents ocasions i que li van oferir recollir el seu familiar amb una ambulància. "Volíem que l'atenguessin, però tampoc ens semblava correcte mobilitzar una ambulància amb els recursos que això suposa" va afegir, puntualitzant que en cap moment els van "avisar que no hi anirien". Per tot plegat, Sala ha posat una queixa al Departament de Salut de la Generalitat, ja que el CAP de Breda-Hostalric, pertany a l'Institut d'Assistència Sanitària (IAS) i a l'Institut Català de la Salut a Girona (ICS).

Per la seva part, l'IAS va informar que aquesta usuària va rebre la primera atenció i valoració per part del personal metge, per telèfon, el mateix dia que va trucar i que l'atenció al domicili se li va donar al dia següent.

El Cap de Breda ja va centrar, el mes de març, una reivindicació veïnal, en la qual es demanava la restitució del tercer metge de família, entre altres qüestions. Aquesta plaça va quedar descoberta el passat 21 de desembre, arran de la jubilació del doctor Jihad Aboul, i des de llavors -segons el consistori- només s'havia cobert de forma parcial, amb la dedicació de la coordinadora del centre del 60% de la seva jornada a l'atenció mèdica i la resta a tasques de coordinació.