L'Ajuntament de Lloret de Mar va iniciar, el passat 20 de desembre, una campanya destinada a comprovar que els més de 130 establiments hotelers de la localitat tenen tots els serveis en regla. Segons va explicar el regidor d'Acció de govern, Jordi Sais (CiU), el consistori està requerint als hotels que presentin la documentació que acredita que serveis com el de l'aigua, la llum o el gas compleixen la normativa en les seves instal·lacions i que han passat totes les inspeccions. «Un cop valorada la documentació, només es farien inspeccions en cas de detectar-se algun error o irregularitat», va explicar Sais. «Si durant aquestes inspeccions es trobessin irregularitats, llavors aplicaríem sancions», va afegir l'edil lloretenc remarcant que aquesta campanya permetrà «garantir que, inicialment, tot és correcte».

L'alcalde de Lloret, Jaume Dulsat (CiU), ja va avançar a finals de setembre que el govern municipal tiraria endavant aquesta mesura arran del cas dels quatres hotels locals -Sun Village, Mediterranean Sand, Savoy i Marina Sand- que, a principis de setembre, es va descobrir que tenien punxats la llum i el gas i un deute de més de 450.000 euros amb el consistori en rebuts d'aigua, taxes i impostos municipals.

El frau es va descobrir quan es va declarar un incendi al generador elèctric de gasoil del terrat de l'hotel Sun Village. Arran d'aquests fets, la companyia va comprovar la resta de complexos de la mateixa cadena hotelera, confirmant que també estaven connectats il·legalment a la xarxa.

Després dels fets, Dulsat va anunciar la intenció de fer una campanya d'inspeccions als establiments hotelers de la localitat per «recuperar la confiança perjudicada per aquests fets» i va recordar que el 2011 es va fer una campanya semblant a una trentena de discoteques, de les quals només una va presentar irregularitats.

En relació al tipus de documentació que s'està requerint als establiments hotelers, el regidor lloretenc va puntualitzar que es va acordar de manera consensuada amb el gremi d'hotelers de la localitat.