Diverses entitats, empreses i associacions de Lloret de Mar van reclamar ahir que s'executi la prolongació de la C-32 entre Blanes i Lloret i van anunciar que es personaran com a codemandats al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per aturar el recurs presentat per 16 entitats contràries al projecte i admès a tràmit a finals de gener. A més, l'alt tribunal va decidir obrir una peça separada per estudiar si atura el projecte de manera cautelar fins que es resolgui el contenciós.

De moment, els defensors lloretencs del projecte han signat un manifest conjunt, tal com van fer la setmana passada les tres cambres de comerç gironines -Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols- on reclamaven també, que l'obra es faci aquesta primavera perquè consideren que és «essencial i prioritària». En aquest nou document, les diverses entitats, empresaris i associacions lloretenques qualifiquen aquesta demanda «d'històrica del territori» ja que asseguren que l'actuació ja es preveia en el Pla Territorial Parcial de les Comarques Gironines (PTCG) del 1995. «L'execució de l'obra ha estat consensuada i definida al llarg dels anys per part dels diferents governs de la Generalitat sense transformar-se mai en realitat» detallen en el manifest conjunt.

A més, asseguren que veuen restada la competitivitat de Lloret com a primera destinació turística de Catalunya «per les males connexions per carretera». «No hi ha cap població com Lloret de Mar a Catalunya, amb més de 40.000 habitants, sense connexió directa amb una via ràpida» exposen en el document. També subratllen que la prolongació d'aquesta via «és una necessitat per al territori, per al seu desenvolupament econòmic i per a la seva futura projecció» ja que permetria una connexió ràpida i directa amb Barcelona i la connexió de Lloret amb Europa «gràcies a l'enllaç amb l'AP-7 de Maçanet amb l'autovia i l'enllaç d'aquesta amb la C-32 fins a Lloret», entre d'altres. Per als defensors del projecte, l'actual proposta «és la de menor afectació ambiental» de totes les que han estat promogudes al llarg de gairebé 27 anys i asseguren que aquesta actuació «obre la possibilitat» de promoure millores en l'espai urbà i interurbà.

Entre els signants del document hi ha el Gremi d'Hostaleria del municipi, la Mesa Empresarial de Turisme de Lloret, el Club d'Economia de Lloret de Mar, l'Associació de Comerciants de Lloret de Mar, l'Associació de Bars i Restaurants de Lloret, l'Associació de Taxis de Lloret de Mar, la Cambra de Comerç de Girona, l'Associació «La C-32 per Lloret» i Parcs Aquàtics de la Costa Brava, entre altres.

Per la seva part, l'Ajuntament de Lloret ja va anunciar fa un parell de setmanes que es personaria en el procés judicial contra el recurs contenciós administratiu presentat al TSJC per les entitats contràries al projecte.

Cal recordar que fa uns dies, la plataforma Aturem la C-32 va acusar l'equip de govern lloretenc (ERC, CiU i PSC) «de pressionar» els empresaris en la defensa del projecte. «Cap d'aquestes entitats han estat demandades per ningú, és impossible que es puguin personar només ho poden fer Generalitat o Ajuntaments» va explicar l'entitat ecologista, qui va acusar el govern lloretenc d'estar «darrere» la petició de posicionament dels associats «amb un argument fals que genera més confusió malintencionada».