Els veïns de les urbanitzacions Lloret Residencial i Mont Lloret es van tornar a quedar sense aigua durant tres dies, una situació que es repeteix anualment, sobretot amb l'arribada de la temporada d'estiu, quan el consum d'aigua es dispara. L'empresa responsable del subministrament d'aquest servei a les urbanitzacions és Riera de Cabanyes -propietat de Rec Madral-, la mateixa que a les urbanitzacions Residencial Park de Maçanet de la Selva o Aiguaviva Park de Vidreres, entre altres.

Segons va informar ahir el consistori, els primers talls es van produir dissabte i, fins dilluns, la companyia no va entrar una instància a l'Ajuntament per demanar que els cedeixin aigua, moment en el qual el consistori va actuar d'urgència per tal de connectar les zones afectades a la xarxa municipal a través de la concessionària Aqualia.

«Les tasques per restablir l'aigua han durat gran part de la nit de dilluns i s'han acabat cap a les 4 de la matinada [de dimarts]», va explicar ahir l'alcalde, Jaume Dulsat (CiU), qui va afegir que, tot i que no tenen «cap obligació de fer-ho», ho fan per «sensibilitat amb els veïns». «Es tracta d'una situació insostenible que ja dura prop de deu anys i que afecta seriosament el dia a dia d´aquests veïns», va lamentar Dulsat (CiU).

En aquest sentit, el regidor d'aquests barris, Albert Robert (CiU), va exposar ahir que, anualment, l'Ajuntament ja disposa les canonades municipals perquè estiguin preparades per als talls que es produeixen a l'estiu, però que enguany «s'han avançat».

«Normalment es queden sense aigua a mitjan juny o principis de juliol i ja ho tenim tot a punt per poder abastir d'aigua els veïns de seguida», va explicar Robert. «Ara s'han quedat sense subministrament abans i, a més a més, l'empresa no ho va comunicar fins al cap de tres dies», va criticar el regidor convergent.

Problema històric

Fa nou anys (2008), els veïns del Lloret Residencial es van començar a manifestar davant la casa de la vila per queixar-se del mal estat en què estaven els serveis en aquesta urbanització, especialment el de l'aigua. Reivindicacions que van repetir l'any següent pels carrers de les zones afectades sota els clams «volem l'aigua de la xarxa municipal» o «no a la companyia privada».

Aquell estiu, fins i tot van tallar durant 20 minuts la C-63, a l´altura de l'entrada de Mas Cabanyes, motiu pel qual el consistori -encapçalat pel convergent Xavier Crespo- va acordar amb Rec Madral subministrar aigua potable a la urbanització Lloret de Residencial i Mont Lloret, a través de cisternes.

Va ser durant el mandat de l'exalcalde Romà Codina (2011-2015) que es van invertir prop de 3.000.000 d'euros per garantir la connexió d'aquestes urbanitzacions a la xarxa municipal d'aigua i tenir-ho tot preparat per al dia que els veïns decidissin donar-se d'alta amb la companyia municipal. Un canvi que es podria haver fet al 2013 però que els veïns, tot i demanar-ho durant anys, es van negar a fer en aquell moment, perquè la taxa a pagar era de 353 euros.

«Ara, els residents no volen canviar d'empresa perquè s´ha de canviar el comptador tot i que la nostra aigua és més barata, més sana i no hi ha problemes de talls en el subministrament», va dir Robert, qui va precisar que, a més, molts dels veïns són de segona residència o okupes.

Poder aplicar sancions

Respecte a aquest nou tall en el servei del subministrament d'aigua, Robert va avançar que des del consistori tenen «pendent» una trucada a l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) per «saber què podem fer per exigir que Riera de Cabanyes garanteixi el subministrament en tot moment i, en cas de no fer-ho, com podem aplicar sancions».

De moment, però, el regidor -que també és el primer tinent d´alcalde- va visitar ahir la urbanització Lloret Residencial per parlar amb els veïns afectats i recomanar-los que presentin instàncies a l´Ajuntament queixant-se del mal servei.

La urbanització Lloret Residencial està recepcionada i té unes 1.000 parcel·les, mentre que Mont Lloret no està recepcionada i té menys parcel·les.