El ple de l'Ajuntament de Lloret de Mar votarà aquest dilluns, de nou, el projecte de control d'accés a l'illa de vianants del centre de la vila després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya l'anul·lés perquè entén que s'hauria d'haver aprovat per ple i no per junta de govern local, com va passar l'any 2010. La sentència del TSJC estima parcialment el recurs d'apel·lació que la denunciant va presentar a la resolució judicial de primera instància, que desestimava íntegrament el recurs contenciós administratiu.

El litigi es remunta als mesos entre el març i el juny de 2010, quan la junta de govern local de Lloret de Mar va aprovar el projecte de creació d'un carril-bici, pacificació i ordenació del trànsit al passeig Marítim i el projecte de control d'accés a l'illa de vianants -zona d'accés restringit als vehicles. La denunciant va presentar un recurs contra els projectes al·legant: que la junta de govern no tenia competència per aprovar els projectes, sinó que havia de ser el ple; manca de motivació dels projectes; i manca de documentació.

El jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Girona va desestimar íntegrament el recurs de la denunciant, que va recórrer al TSJC. El 10 d'abril passat es va pronunciar l'alt tribunal català, que va estimar parcialment el recurs, segons consta en la documentació del ple de demà. El TSJC estima únicament que la junta de govern no era l'òrgan competent per aprovar els projectes perquè entén que s'hauria d'haver fet per ple ja que les actuacions no estaven previstes al pressupost. Per aquest motiu, anul·la els projectes i declara nuls de ple dret els acords d'aprovació.

Davant d'aquesta situació, els serveis jurídics municipals aconsellen passar pel ple l'aprovació definitiva del projecte de l'illa de vianants per donar compliment a la sentència -la resolució judicial es pronuncia a favor de la legalitat de la resta d'actes i tràmits- i comunicar al TSJC la impossibilitat material d'execució de sentència pel que fa al projecte de creació d'un carril-bici, pacificació i reordenació del trànsit al passeig perquè, a la pràctica, ara ja no existeix.