El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat la construcció d'una via exclusiva per a vianants i ciclistes entre l'estació de tren de Riells i Viabrea i Breda (els dos municipis són de la Selva). En total, el nou carril bici tindrà una longitud de 2 quilòmetres. Gran part del traçat passarà paral·lel a la carretera GI-552. Precisament, tots aquells ciclistes que volen anar fins a l'estació han de passar ara per aquesta carretera, perquè no hi ha via alternativa. Les obres del nou carril bici, amb un cost de 931.000 euros, han de començar aquest hivern i duraran mig any. Entre les obres, la més important és la construcció d'un pont de 25 metres de longitud i 3,4 d'amplada per sobre la riera de Breda.

Anar de Breda fins a l'estació de tren més propera en bicicleta serà més fàcil d'aquí a aproximadament un any. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació d'una connexió només per a bicicletes o vianants entre l'estació de tren Riells i Viabrea-Breda i el nucli de Breda. En total, el projecte contempla un traçat de 2 quilòmetres de longitud. Gran part de la nova via anirà paral·lela a la carretera GI-552.

Millores al servei

Aquest nou carril bici anirà al marge dret de la carretera. Tindrà una secció de 3 metres i un paviment de sauló estabilitzat amb calç. La nova connexió amb l'estació de tren inclou la construcció d'un pont de 25 metres de longitud. Territori ha ressaltat que és "necessari" per superar la riera de Breda.

La partida econòmica prevista també servirà per arreglar els accessos a Viabrea i fer-ne un de nou a Can Sagristà, a Breda. Territori i Sostenibilitat ha emmarcat aquesta actuació en un conjunt d'actuacions per fer el desplaçament en bicicleta. L'estació de Riells i Viabrea-Breda té trens de les línies R2 Nord i R11.