L'Ajuntament de Lloret de Mar ha culminat la campanya que va iniciar el desembre passat per comprovar que els 120 establiments hotelers de la localitat tenen tots els serveis en regla. I ho ha fet amb el tancament parcial d'un dels hotels, la inspecció de sis establiments i l'obertura de tres expedients sancionadors. Així ho explica el regidor d'acció de govern (CiU), Jordi Sais, qui remarca que actualment el 99% dels establiments hotelers de Lloret ho tenen tot en situació correcta. «De les sis inspeccions que vam fer, en tres casos faltava algun dels certificats per entregar. Tot i això, no comportaven cap risc per al desenvolupament de l'activitat», detalla Sais qui subratlla que en els altres tres casos van procedir a obrir un expedient perquè s'esmenessin algunes deficiències de manera urgent.

En dos d'aquests es van detectar anomalies prou greus com per procedir al tancament total de l'establiment en un cas, i parcial en l'altre. «Un d'ells no havia aportat cap tipus de documentació perquè s'havia produït un canvi de titularitat. Tot i això, en informar-lo de la situació, va esmenar la situació ràpidament dins el termini marcat per l'Ajuntament», especifica el regidor. Per contra, si que el consistori va procedir a tancar parcialment l'altre establiment abans de l'inici de l'estiu. «No van presentar el certificat de seguretat i es va precintar perquè les sortides d'emergències no eren accessibles» assenyala Sais qui puntualitza que dels dos edificis que formen aquest complex hoteler, se n'ha tancat un que té 54 habitacions.

Així segons l'edil lloretenc, dels 120 establiments requerits, 22 ja havien entregat tota la documentació prèviament. Dels 98 restants, un total de 92 la van lliurar correctament en el termini establert pel consistori. A mitjans de juliol, 11 hotels encara no havien presentat tota la documentació que acredita que serveis com el de l'aigua, la llum o el gas compleixen la normativa, entre altres. Per això se'ls va fer un seguiment que va culminar amb la inspecció de sis d'aquests.

Aquesta campanya es va iniciar el 20 de desembre de l'any passat arran del cas dels quatres hotels del municipi -Sun Village, Mediterranean Sand, Savoy i Marina Sand- que, a principis de setembre, es va descobrir que tenien punxats els serveis de la llum i el gas i un deute de més de 450.000 euros amb el consistori de Llort de Mar en rebuts d'aigua, taxes i impostos municipals. Dos d'aquests hotels, l'antic Savoy i el Mediterranean Sand van obrir de nou sota els noms de Fenals Mar i hotel Mariner, mentre que els altres dos, el Marina Sand i el Sun Village, segueixen tancats.