Frau acadèmic

«Et faig la tesi per 12.000€»

L'Agència per al Frau i la Picaresca alerta que hi ha 30 empreses que se serveixen de pràctiques fraudulentes

 20:02  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

EUROPA PRESS/DDG L'Agència per al Frau i la Picaresca ha alertat avui de la proliferació d'una trentena empreses dedicades a proveir el mercat de les pràctiques acadèmiques fraudulentes que fan servir les noves tecnologies per consolidar-se al mercat.

En roda de premsa, el director de l'agència, Francesc Canals, ha explicat que els avenços tecnològics han facilitat l'aparició de tot un mercat dedicat a la "picaresca acadèmica", que intenta aconseguir un avantatge estratègica en moments com la presentació d'una tesina, o l'aprovació d'un examen final.

Canals ha concretat que es tracta de fraus executats en forma de fàbriques de diplomes, universitats fictícies a internet, fàbriques de tasques academique, 'ciberbulling' i compravenda de tasques escolars. Aquest tipus d'empreses prolifera en ciutats com ara Barcelona, València, Madrid, Sevilla i Saragossa.

Ha alertat d'una trentena d'empreses de la Xina, Taiwan i els Estats Units "legalment constituïdes" que importen tota mena d'artefactes al servei de la picaresca acadèmica com ara apunts electrònic, orelleres i sistemes de transmissió remota, diccionaris amb doble fons, tintes invisibles per redactar textos en folis aparentment en blanc, faldilles i camises amb doble fons, ulleres amb reflectors ocults i rellotges digitals amb tractament de textos.

Canals ha explicat que aquestes empreses saben que copiar no és delicte, pel que ofereixen una gran transparència en les seves activitats. A més, ha apuntat que Espanya és un dels països més permissius amb aquests artefactes, ja que la pena per copiar "no passa de perdre la convocatòria i ser expulsat", mentre que a països com el Regne Unit i França pot causar la baixa del centre durant diverses setmanes.

Altres mètodes per copiar utilitzen internet com a font principal de recursos, com succeeix amb portals que contenen nombrosos vídeos ensenyant tècniques per plagiar. A més, existeixen portals especialitzats en tasques escolars i un "contra-negoci" que permet als professors saber si el treball que corregeixen és original --mitjançant un pentinat de la xarxa--.

L'època de més facturació d'aquestes empreses es dóna el setembre i juny --en exàmens finals-- i les seves vendes pot arribar a augmentar un 200% davant de la demanda de 'gadgets'.

TESIS DOCTORALS A 12.000 EUROS

Canals també ha advertit de la proliferació d'empreses i persones dedicades a la redacció i venda de tesis doctorals, amb preus que oscil·len entre 3.000 i 12.000 euros. Fins i tot existeixen companyies que garanteixen la discreció i l'enviament del dossier en un termini de dos a tres setmanes.

Ha detallat que 'gadgets' com els diccionaris amb doble fons costen uns 50 euros, mentre que una orellera amb transmissió remota pot oscil·lar entre els 200 i 900 euros, segons el model.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad