Sense declarar

Aturen a la Jonquera quatre estrangers per colar 352.000€

Els diners van estar interceptats i fins que no se'n demostri la seva procedència legal no seran retornats

 17:23  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

ACN/DDG La policia estatal ha detectat durant el passat cap de setmana quatre ciutadans estrangers que pretenien entrar per la Jonquera amb 352.000 euros en total sense prèvia declaració a les autoritats econòmiques i tributàries. Els ciutadans estrangers que entren a l'Estat per la Jonquera han de declarar sempre la procedència dels diners que duen a sobre si superen els 10.000 euros. Aquesta és una mesura que evita el blanqueig de capitals i el tràfic de diner en negre. Els diners van estar interceptats i fins que no se'n demostri la seva procedència legal no seran retornats als seus propietaris, que poden ser sancionats per no haver-los declarat prèviament.

Els diners es van interceptar en tres operacions diferents. Un matrimoni romanès pretenia entrar a Catalunya per la Jonquera amb 300.000 euros sense declarar. També es van confiscar diners a un ciutadà marroquí amb residència holandesa que entrava amb 25.000 euros sense declarar i dos ciutadans francesos que portaven a sobre 15.000 i 12.000 euros, respectivament, al·legant que volien gastar en la compra d'una casa al Marroc.

Cap d'aquests ciutadans havia fet la declaració de moviments de mitjans de pagament que obliga la normativa per evitar el blanqueig de capitals, obligatòria a partir dels 10.000 euros. Per això, els agents van aixecar les corresponents actes per poder-los intervenir els diners.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad