El 16% de les empreses catalanes de més de 10 treballadors utilitzen Internet per vendre els productes, segons l'enquesta sobre l'equipament i usos de les tecnologies de la informació i la comunicació a les empreses (TIC-Empreses 2007-2008) de la Fundació Observatori per a la Societat de la Informació de Catalunya (FOBSIC) i l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat). Això representa un increment del 64% en comparació a la darrera enquesta (2206-2007), L'estudi, presentat aquest divendres, marca també un increment del 32% de les empreses que utilitzen la xarxa per comprar. Les empreses catalanes en general estan per sobre de la mitjana europea en equipament TIC.

Els resultats de l'enquesta, en què han participat més de 3.500 empreses de tot el país, han estat presentats aquest divendres pel secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Jordi Bosch, acompanyat del director general de la Societat de la Informació, Josuè Sallent, a l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, a Barcelona.

L'estudi revela que 7 de cada 10 empreses es relacionen amb l'administració mitjançant Internet, només un punt per sota de les dades de l'Europa dels 15. Quant als treballadors, una mica més de la meitat (el 52%) utilitzen ordinadors en les seves tasques habituals i un 42%, com la mitjana de l'Europa dels 15, Internet.

Per sobre de la mitjana europea en equipament

D'altra banda, un 98,1% de les empreses catalanes (de més de 10 treballadors) tenen ordinador, un punt per sobre de la mitjana de l'Europa dels 15, un 96% tenen accés a Internet i gairebé totes (98,6%) ho fan amb banda ampla, gairebé set punts més que la citada mitjana europea. Pel que fa al tipus d'accessibilitat a Internet, un 34% també hi accedien per telefonia mòbil.

Així mateix, un 86% tenen xarxa local, 10 punts per sobre de la mitjana europea, i 1 de cada 3 també disposen de xarxa sense fils, tres punts més que la mateixa mitjana europea. Aquest darrer equipament experimenta un fort increment en relació a l'enquesta anterior, concretament de 10 punts, mentre que el percentatge de les empreses que disposen de pàgina web se situa en el 65%, 8 punts més en relació a l'enquesta TIC-Empreses anterior.

L'enquesta catalana també inclou preguntes específiques sobre equipament TIC a les empreses de menys de 10 treballadors. Les micropimes amb Internet representen el 56,9%, un 18,5% més que el període 2006-2007.