EP
El director executiu de Publidisa, Luis Francisco Rodríguez, ha declarat, que el mercat estatal està experimentant una "autèntica revolució" o un "canvi brutal" de tendència ja que a la seva empresa estan donant d'alta més de cent ebooks al dia. Publidisa és el major proveïdor de continguts per e-Book en castellà i va ser pionera i impulsora d'aquest format.
Així mateix, Todoebook.com creada per Publidisa al 2000, com a servei de distribució d'e-books, disposa de 25.000 títols a la venda.
Una novetat de l'any 2000
Segons Luis Francisco Rodríguez, aquest canvi de tendència del mercat estatal també s'aprecia en el nombre d'e-redears disponibles a les botigues. "Quan nosaltres vam començar a oferir e-books l'any 2000, no existien lectors en quasi cap lloc. Fa un any i mig només existia un lector d'e-book i ara ja hi ha una dotzena de models".
"L'e-readers s'està convertint en l'iPod de la música, però en el sector dels llibres, i ara és bastant fàcil trobar una persona llegint un llibre electrònic al metro", va declarar el director executiu d'aquesta empresa, que recentment va arribar a un acord amb Amazon per a oferir al seu portal, prèvia demanda, 8.500 llibres en castellà de més de 200 editorials.
En aquest sentit, Rodríguez va precisar que els llibres electrònics que comercialitza aquesta empresa, tenen un preu mitjà amb el 40% de descompte respecte a la versió en paper i són compatibles amb els e-readers. "Nosaltres hem estimat que un lector que pugui comprar dos llibres al mes, en sis mesos, té recuperada la inversió que faci al comprar un e-reader", va al·legar.
El pròxim, a color
Així mateix, el director executiu de Publidisa va argumentar que l'e-reader no només serveix per a llegir llibres que s'han comprat, sinó també per a emmagatzemar els propis documents, incloent la reproducció del mp3.
En aquest sentit, Rodríguez va vaticinar que en sis o set mesos començaran a baixar els preus dels dispositius que ara són més cars i que ofereixen millors prestacions. Igualment, va subratllar que està previst per a l´any que ve, la incorporació d'e-readers a color. "El mateix que ha passat amb els telèfons mòbils o els mp3 està passant amb aquests dispositius".