Telefónica va defensar el posar fre a l'estratègia dels cercadors d'Internet, que se serveixen de les xarxes desplegades pels operadors de telecomunicacions a costa d´inversions multimilionàries sense pagar res a canvi. D'aquesta manera, proposa que els operadors cobrin als cercadors.

El president de Telefónica, César Alierta, va considerar que els operadors posen els mitjans perquè els cercadors puguin desenvolupar el seu model de negoci, pel que considera legítim d'obtenir beneficis mitjançant el cobrament de quotes o la universalització de les aplicacions per a mòbils a través de les seves plataformes.

"És evident que els cercadors d'Internet utilitzen xarxes sense pagar res, el que és una sort per a ells i una desgràcia per a nosaltres", va lamentar Alierta divendres passat a Bilbao a les Trobades de PriceWaterhouseCoopers-La Comercial.

En aquest sentit, es va mostrar radicalment contrari a la continuïtat de l'actual situació i va aventurar fórmules: "Però això no pot seguir, les xarxes les posem nosaltres (...), ho fem tot. Això canviarà, estic convençut".

L'estratègia de Telefónica, va continuar Alierta, serà buscar "aliances intersectorials". En el seu paper de distribuïdors, va remarcar que treballen habitualment amb les empreses i les administracions públiques i va assegurar que "ja s'estan buscant les millors solucions TIC per a cada una d'elles"

D'altra banda, el president de Telefónica va comentar que "s'ha obert una oportunitat de generar aplicacions i serveis a través de les nostres plataformes", en referència a la venda de programes, jocs, etc. per a terminals mòbils "El cas més clar és el tema de l'iPhone", encara que va criticar que en el cas d'Apple no es tracta d'aplicacions obertes vàlides per a qualsevol terminal.