El fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, i altres executius es reuniran aquesta setmana amb els treballadors per discutir les pràctiques de privacitat.

I és que creixen les crítiques sobre com la companyia tracta la informació personal dels seus 400 milions d'usuaris.

Facebook no ha fet ni farà, tot i això, cap anunci sobre els canvis en la privacitat després de la reunió, segons ha informat una font familiaritzada amb l'assumpte.

La reunió, es produeix poques setmanes després que Facebook donés a conèixer una varietat de noves característiques dissenyades per fer que el seu servei s'integri més fàcilment en altres llocs web de tercers.

Alguns dels canvis han provocat dures crítiques entre els defensors de la privacitat. Entre els quals hi ha, destaca l'anomenada "personalització instantània", que automàticament importa informació del perfil personal dels usuaris de Facebook a altres webs o serveis com ara Pandora o Yelp.

A començament d'aquest mes, l'Electronic Privacy Information Center (EPIC) i una coalició de 14 grups de drets dels ciutadans van presentar una denúncia davant de la Comissió Federal de Comerç dels EUA (FTC) després de la decisió de Facebook de compartir la informació personal dels membres de la xarxa sense el seu consentiment amb altres empreses.

Diversos senadors dels EUA també han expressat fa poc la seva preocupació sobre les pràctiques de privacitat de Facebook.

En una declaració sobre la reunió, Facebook ha dit que la companyia té "una cultura oberta i no hauria de ser una sorpresa que estiguin creant un fòrum perquè els treballadors facin preguntes sobre un tema que ha despertat un gran interès a l'exterior".

La convocatòria de la reunió interna de dijous ha estat reportada en primer lloc pel bloc AllFacebook.com, que ha informat que la companyia podria anunciar canvis en la funció de "personalització instantània" després de l'esdeveniment.

Zuckerberg, que es reuneix regularment amb el personal de Facebook cada divendres en una sessió de preguntes i respostes, probablement farà un breu discurs d'obertura a la reunió abans d'obrir el debat a les preguntes.

"Està posant en una mateixa sala tothom qui té idees sobre aquesta qüestió per parlar-ne", ha dit la font.

Facebook s'està convertint en un dels actors més rellevants d'internet, de la mateixa manera que Yahoo i Google, donat el temps que els consumidors passen línia dins de la xarxa social i els dòlars en publicitat que això genera.

Com a empresa privada, Facebook no revela les seves dades financeres, tot i que les estimacions de la indústria per als seus ingressos el 2009 els situen entre els 394 i 512 milions d'euros (500 i 650 milions de dòlars) encara una petita part dels gairebé 18.899 milions d'euros (24.000 milions dòlars) de Google o els 5.118 milions de dòlars (6.500 milions dòlars) que factura Yahoo.

Però el major tresor per a la companyia de Zuckerberg és la informació sobre els seus usuaris, un bé molt valuós per als anunciants, que poden utilitzar les dades per a una millor comercialització dels seus missatges comercials en tenir la possibilitat d'arribar a un 'target' més concret i precís utilitzant la informació personal dels membres de la xarxa.

Facebook, que va ser creat en un dormitori de Harvard el 2004, s'ha enfrontat en repetides ocasions a problemes sobre la intimitat dels seus usuaris a mesura que el servei ha evolucionat i crescut al llarg dels anys.

Una iniciativa del 2007 anomenat Beacon, que publicava l'activitat dels usuaris de Facebook en altres llocs web dins de la pròpia xarxa social, va provocar una forta reacció en contra en veure's exposada activitats com a compres en comerços electrònics, Zuckerberg va haver de demanar disculpes després de les crítiques.

L'empresa també es va enfrontar a nombroses queixes l'any passat quan va proposar una sèrie de canvis en la configuració de privacitat que permetia fer certa informació visible a tots els usuaris del servei en comptes de només als amics.