El màxim responsable de Google, Eric Schmidt, ha suggerit que els joves hauran de canviar d'identitat per escapar-se d'un passat digital ple de gresques, que ara es registra amb absolut detall en les xarxes socials com Facebook.

"No crec que la societat entengui el que passa quan tot està disponible i registrat indefinidament", ha dit Schmidt en una entrevista concedida al diari 'The Wall Street Journal'.

També ha predit que en el futur, Google sabrà tant sobre els seus usuaris que el motor de cerca serà capaç d'ajudar-los a planificar les seves vides.

"Estem intentant descobrir quin és el futur de les recerques. Una possibilitat és que cada vegada les recerques es facin més en nom de l'usuari sense que aquest les hagi demanat. Penso que la majoria de la gent no vol Google per respondre a les seves preguntes. Volen que Google els digui què han de fer a continuació", ha afirmat el president de Google al rotatiu econòmic.

Ha suggerit, per exemple, que a causa que Google podria saber "qui és més o menys l'usuari, les coses que li importen, o quins són els seus amics", podria ser capaç de recordar-li que necessita comprar menjar quan passés davant d'una botiga.