Nintendo ha posat davant seu un complicat objectiu: promoure que els jugadors habituals sense renunciar a la seva proposta per a tota la família amb Wii U, que ha sorprès amb una pantalla tàctil que obre una segona finestra a l'experiència de joc, i la promesa de títols "hardcore" com "Ninja Gaiden 3".

La conferència de Nintendo amb que obria aquesta setmana les portes la primera jornada de la fira de videojocs E3 de Los Angeles ha tingut com a protagonista aquesta consola, que pretén ampliar el concepte de joc en grup de Wii (que en anglès es pronuncia com "nosaltres") a les possibilitats per al jugador individual (tu, o, el que és el mateix, "U" en anglès).

Per això ha creat Wii U, de la qual se n´ha parlat molt poc (només s´ha dit que serà capaç de suportar continguts en alta definició i que sortirà a la venda el 2012) més enllà del seu espectacular comandament, que pot ser utilitzat com a ´tablet´ , com a pantalla quan el televisor familiar està en ús, o com una finestra addicional (i tàctil) que es complementa amb la tele.

Dos comandaments circulars, un comandament en creu, botons del darrere, pantalla tàctil de 6,2 polzades... Nintendo pretén que els jugadors "que busquin una experiència de joc més intensa" tinguin la sensació d'estar sostenint un comandament sòlid, amb moltes possibilitats, tantes que cal subjectar-lo amb les dues mans.

"Es tracta d'un nou comandament infinitament complex i perfectament senzill al mateix temps que canviarà la forma d'interactuar", ha explicat el president de Nintendo Amèrica, Reggie Fils-Aime, encarregat d'explicar les bondats de la consola.

Per la seva pantalla tàctil i la seva funció per suportar el joc, el nou comandament recorda una DS, però també a un ´tablet´, que té acceleròmetre, ofereix la possibilitat de fer videotrucades (compte només amb una càmera), fer cerques en línia i compartir continguts amb la televisió amb només arrossegar cap al monitor.

Encara que una de les grans possibilitats de Wii U és la seva capacitat de que el joc continuï a la pantalla del comandament sense necessitat de televisió, no renuncia a enriquir l'experiència multijugador, de manera que els usuaris que sostinguin el comandament amb la pantalla podran veure la seva perspectiva com a única i els jugadors amb un comandament convencional hauran de conformar-se amb la tele a pantalla partida.