La companyia sueca Spotify cada vegada està més a prop de complir el seu "somni americà". La companyia responsable del servei de música per 'streaming' està a prop de tancar un acord amb la discogràfica Universal Music Group. D'aquesta manera, la companyia s'acosta cada vegada més al seu objectiu de llançar el servei de música als Estats Units abans que finalitzi 2011.

Segons han informat a 'All Things Digital', fonts familiaritzades amb l'operació, de moment no s'ha dut a terme la signatura de l'acord, però les dues parts estan més a prop que mai i es mostren molt optimistes. Per la seva part, ni Spotify ni Universal han fet declaracions al respecte.

Quan es confirmi la signatura d'aquest acord, a Spotify només li quedarà continuar els seus negociacions amb Warner Music, l'única discogràfica que se li resisteix al mercat nord-americà. Encara que aquestes mateixes fonts asseguren que si aquest acord no es realitza, Spotify llançaria el seu servei sense Warner, deixant fora del servei el catàleg de la discogràfica.

El camí perquè Spotify llanci el seu servei de música en 'streaming' als Estats Units es remunta a dos anys enrere. Després de diverses converses i negociacions, va aconseguir tancar acords amb Sony Music i EMI a principis d'any. La companyia sueca té acords amb totes les companyies discogràfiques més importants d'Europa

A Europa, Spotify ofereix l'opció 'freemium', on els usuaris registrats poden escoltar certa quantitat de la música cada mes de manera gratuïta, i els subscriptors de pagament d'obtenir música sense límits, tant en els seus ordinadors com en els seus telèfons mòbils.

Les persones familiaritzades amb els plans de la companyia indiquen que es vol fer el mateix als EUA i és probable que el servei costi al voltant de 10 dòlars al mes pel servei 'Premium'.

A diferència d'Europa, Estats Units ja té diversos serveis de subscripció, de manera que el preu de subscripció de Spotify podria variar per competir amb els serveis d'Amazon o Google.