La xarxa social Facebook es llança al món de les aplicacions per a mòbils amb App Center, la seva nova botiga de apps. Aquest nou lloc permetrà trobar no només aplicacions que funcionin a través del web sinó també per a dispositius iOS i Android. Els usuaris podran trobar totes aquelles aplicacions que utilitzen Facebook com a sistema d'autenticació.

Facebook continua innovant per continuar sent la xarxa social més gran d'internet. Després d'adquirir Instagram per 1.000 milions de dòlars (uns 772 milions d'euros) Mark Zuckerberg continua interessat en el món dels dispositius mòbils i les aplicacions. La idea que Facebook llancés la seva pròpia botiga de apps rondava durant els últims mesos en forma de rumor i ara aquest rumor s'ha fet realitat.

Segons ha informat l'equip de la xarxa social al seu bloc de desenvolupadors, Facebook ha presentat la seva botiga d'aplicacions oficial anomenada App Center. En les properes setmanes, els usuaris seran capaços d'accedir al App Center tant a través de la web com a través de dispositius iOS i Android.

Per als més de 900 milions d'usuaris que utilitzen Facebook, App Center es convertirà en un nou lloc per trobar aplicacions com Draw Something, Pinterest, Spotify o Viddy. A més, incorporarà una pàgina de detalls sobre cada aplicació, que ajudarà els usuaris a veure en què consisteix aquesta aplicació i instal · lar.

App Center està dissenyada "per al creixement d'aplicacions mòbils que utilitzen Facebook", assegura l'equip de la xarxa social, tant si estan en iOS, Android oa través del web mòbil. Des App Center, els usuaris poden navegar per les aplicacions que siguin compatibles amb el dispositiu i perquè una aplicació sigui instal · lada, serà redirigit a l'App Store o Google Play.

Els desenvolupadors asseguren que l'èxit de les aplicacions a través de App Center està lligat a la qualitat d'una aplicació. Per a això utilitzen "una sèrie de senyals", com les qualificacions dels usuaris i les vegades que ha estat descarregada, per determinar si una aplicació està inclosa en la llista de la botiga. Per ajudar a controlar els comentaris dels usuaris també introdueixen una nova aplicació, Insights, per informar sobre com els usuaris valoren l'aplicació.

A més, Facebook també permetrà aplicacions de pagament, les quals incorporaran una forma de pagament en la qual els usuaris pagaran una tarifa plana per poder usar-les. De moment aquesta opció està en desenvolupament i els usuaris podran rebre més informació després unir-se a un programa beta.

App Center estarà disponible en les properes setmanes encara que l'equip de la xarxa social no ha especificat una data concreta.