Facebook s'ha convertit en la segona plataforma més utilitzada pels usuaris d'Internet en Estats Units per consultar vídeos en línia, només per darrere de Youtube. Una activitat que al mes de juliol va acumular un total de 36.900 milions de visites entre els internautes dels EUA

L'estudi de la companyia d'investigació ComScore, que recull les dades de més de 184 milions d'usuaris d'internet dels EUA, situa a Facebook com la segona plataforma més utilitzada entre els internautes per veure vídeos en línia. Un total de 53.045 usuaris que prefereixen la xarxa social enfront d'altres plataformes com Yahoo, Vevo o Microsoft.

Facebook ocupa el segon lloc de la llista, només superada pels 157.000 usuaris de Youtube. Una posició que demostra la importància creixent que tenen les xarxes socials en la disfusió de continguts, encara que entre les 10 plataformes de la llista no apareix cap altra a més del popular Facebook.

El tercer lloc l'ocupen Yahoo! Llocs web, amb un total de 48.693 usuaris únics durant el mes de juliol. La plataforma de vídeos musicals Vevo se situa en quarta posició amb 44.844 espectadors, mentre que el cinquè lloc és per als 42.677 visitants de Microsoft Sites. Altres plataformes populars són AOL, Viacom Digital o NDN.

L'estudi de ComScore revela també la quantitat de temps que els internautes dels Estats Units dediquen a veure els vídeos de cada plataforma. Els usuaris de Youtube són, en aquest sentit, els que més temps dediquen a veure continguts en línia. Els usuaris dediquen un total de 525 minuts a veure vídeos a través de la plataforma de Google, mentre que el temps registrat pels usuaris de Facebook es rebaixa fins als 21 minuts. Una diferència notable del temps de dedicació dels internautes a veure vídeos en una plataforma o una altra.

Les plataformes on els usuaris passen més temps veient vídeos són de nou Youtube, seguida del servei de NDN i Yahoo Sites!. En aquest apartat, Facebook és la plataforma pitjor situada. Sembla que els internautes prefereixen altres serveis quan es tracta de dedicar més temps al visionat de continguts en línia.

L'estudi dóna altres resultats interessants. Per exemple, que el 85,5 per cent de l'audiència d'Internet als EUA ha vist vídeos en línia durant el mes de juliol o que la durada mitjana dels continguts connectats fou de 6,7 minuts.