L'aplicació d'internet Instagram, propietat de Facebook, ha sortit avui al pas de les crítiques que ha rebut en les últimes hores pels canvis en la seva política de privacitat respecte a les fotografies dels usuaris i ha desmentit que vagi a vendre aquestes imatges perquè es facin servir en publicitat.

"Serem clars: no és la nostra intenció vendre les teves fotos", va escriure al blog d'Instagram el cofundador de l'aplicació Kevin Systrom, qui va atribuir la "confusió" a una "mala interpretació" en la lectura de la nova política de privacitat.

Durant les últimes hores, les xarxes socials s'havien omplert de comentaris i queixes de milions d'usuaris a tot el món contraris que Instagram pogués "vendre fotografies personals a tercers" per a que "les empreses anunciants poguessin usar-les per les seves campanyes publicitàries".

Això es va desprendre de la lectura que usuaris, experts i mitjans de comunicació van fer de les noves condicions anunciades per Instagram, una cosa que, segons els responsables de l'aplicació, seria "erroni".

"El que nosaltres volem -i el que volíem donar a entendre- és una realitat en la qual usuaris i empreses puguin promocionar les seves fotografies i comptes per arribar al màxim de seguidors possibles", va escriure Systrom.

Va afegir que, per això, "algunes de les dades dels usuaris -com les accions realitzades o la fotografia de perfil- podrien mostrar-se públicament".

El cofundador d'Instagram ha assegurat que els usuaris de l'aplicació segueixen sent "propietaris" dels seus continguts com ho eren fins ara i que l'empresa "no exigirà cap dret de propietat" sobre les fotografies.