No serveix per vendre ni comprar res, no difon xafarderies ni gossip, només comparteix felicitat: es tracta d'una nova xarxa social per a telèfons mòbils, creada per cinc joves emprenedors catalans, que van pensar que era una bona idea que les persones puguin compartir "on line "la seva felicitat.

Aquesta nova xarxa social es diu 'Bhappy' (llegiu Be Happy), té ja més de 3.200 usuaris i els seus impulsors asseguren que és la primera xarxa social capaç de transmetre emocions positives, en forma de minuts de felicitat.

Jordi Balet, estudiant de magisteri i un dels impulsors del projecte, va pensar un dia que, en aquesta època d'infelicitat, en què no tenim temps per a res, seria bo que al final de cada jornada penséssim els moments bons que hem tingut durant el dia i els compartíssim.

"De fet, la idea es va acudir un dia a classe, quan llegíem el conte 'El Cercador' de Jorge Bucay" (psicoterapeuta i escriptor argentí), ha explicat a Efe Jordi Balet, que considera que cal que la tecnologia també sigui transmissora de felicitat.

El funcionament de la xarxa social és senzill. Cada dia la xarxa concedeix a cadascun dels seus usuaris 60 minuts de felicitat que poden compartir.

Són els usuaris els que decideixen com i amb qui comparteixen aquests 60 minuts, amb la persona que els hagi fet passar una estona agradable, els hagi ajudat o hagin tingut un pensament bonic amb ella, de manera que un comptador va acumulant els minuts de felicitat que un ha aconseguit donar a una altra persona.

Malgrat que aquesta xarxa social té pocs mesos de vida, hi ha usuaris que, segons Balet, ja han acumulat més de dotze dies de felicitat. "T'has de sentir molt bé -reflexiona- si saps que has fet feliç a una o diverses persones durant tantes hores".

Balet defensa que l'aplicació genera sensació de benestar i fa incrementar l'autoestima dels usuaris, tant dels que emeten com els que reben minuts de felicitat.

Fent un símil amb el bàsquet, els amants d'aquest esport saben que una cistella fa feliç al seu autor, però que una bona passada de cistella (una assistència en l'argot basquetbolístic), fa feliç a dues persones: a què dóna la passada i al qual encistella.

Aquesta és la idea de la xarxa, que es pot descarregar gratuïtament i està disponible en català, castellà i anglès per a telèfons Android i iOS (www.bhappyapp.com).

Balet explica que per desenvolupar l'aplicació s'han consultat a especialistes en psicologia, que consideren que una persona, per sentir-se bé, d'acumular almenys una hora de felicitat al dia.

Per això, la xarxa dóna a cada usuari aquests 60 minuts de felicitat al dia per repartir.

Balet vol que la xarxa serveixi "per valorar les petites coses del dia a dia, aquelles de les que moltes vegades no som conscients i parar-nos a pensar un moment en qui ens ha fet sentir-nos feliços i agrair enviant-li minuts de felicitat".

El dispositiu permet enviar els minuts no només a persones concretes sinó compartir també amb 'hashtags' si el motiu de la felicitat és personal, com gaudir d'una competició esportiva o d'una pel · lícula.

Amb Jordi Balet han col · laborat, Gabriel Prat, estudiant d'Empresarials, Pau Feliu, que és enginyer de projectes R + D i els desenvolupadors Valentí Freixanet i Fernando García, tots d'entre 22 i 29 anys i veïns de Manresa (Barcelona).

Encara que no han creat la xarxa per guanyar diners, algunes grans empreses que basen les seves idees de màrqueting en la felicitat estan fent un seguiment de la xarxa.

Balet reconeix que perquè creixi en nombre d'usuaris i sigui rendible necessiten una empenta inversor i no descarten que alguna gran empresa acabi interessant-se per la seva idea.

Els impulsors del projecte consideren que perquè la nova xarxa tingui estructura de negoci hauria d'aconseguir entre 10.000 i 20.000 usuaris "però sempre que sigui gent propera i es coneguin entre ells perquè d'altra manera no té sentit compartir felicitat amb gent que no coneixes".

Un últim detall, els minuts de felicitat enviats poden portar un comentari afegit explicant al seu destinatari per què li regales o agraeixes aquests minuts.

"Donar per rebre, aquesta és la idea", conclou Balet.