Hi ha diverses tecnologies que no van ser totalment noves el 2013, però sí que van començar a fer-se especialment populars en diferents serveis i dispositius, com l'ús d'empremtes digitals o els rellotges intel·ligents. Aquestes tecnologies, i altres com les ja populars aplicacions , seguiran consolidant la seva presència i marcaran algunes de les tendències tecnològiques de 2014, segons un ampli sondeig d'Ericsson.

Ericsson ConsumerLab ha obtingut la informació per al seu estudi a través d'un programa d'investigació global de consum basat en 100.000 entrevistes individuals cada any , en més de 40 països i en 15 megaciutats, que estadísticament representen 1.100 milions de persones . S'utilitzen mètodes tant qualitatius com quantitatius i centenars d'hores amb consumidors de diferents cultures.

Segons el responsable de Recerca del ConsumerLab , Michael Björn, "la tendència més important" que han detectat és la "demanda massiva d'aplicacions i serveis en tots els sectors i sobretot en aquells que tenen el potencial de canviar el dia a dia de la gent".

Aquestes són les 10 tendències identificades i interpretades per Ericsson ConsumerLab:

1 . Aplicacions

El ràpid enlairament dels smartphones ha canviat "completament la manera en què ens comuniquem i fem servir Internet", destaca la companyia. "Ara entrarem en una nova fase d'ús del telèfon intel·ligent marcada per la rapidesa i la diversificació, i la gent està buscant aplicacions en tots els aspectes de la vida en societat". Això inclou tot, des de les compres a la cura diària, la relació amb les institucions o el transport. "Les aplicacions s'estan convertint en alguna cosa més important que el propi telèfon", indiquen els experts d'Ericsson.

2 . El cos com a contrasenya

Les empreses a Internet estan demanant contrasenyes més llargues amb una barreja de nombres , lletres i símbols. "Aquesta realitat està incrementant l'interès per la biomètrica", segons l'estudi. Per exemple, la investigació va detectar que el 52 per cent dels usuaris de smartphones volen utilitzar les seves empremtes dactilars en lloc de contrasenyes, i el 48 per cientose mostra interessat en l'ús del reconeixement ocular per desbloquejar la pantalla. Un total d'un 74 per cent creu que els smartphones biomètrics es convertiran en una tendència al llarg de l' any vinent.

3 . La quantificació d'un mateix

La pressió sanguínia o el pols són només uns exemples de com ens agrada mesurar-nos a nosaltres mateixos amb dispositius mòbils. Tal com recorda l'estudi, "només cal descarregar- una aplicació per fer un seguiment de les nostres activitats i conèixer-nos millor a nosaltres mateixos". Un 40 per cent dels usuaris de smartphones volen utilitzar els seus mòbils per connectar-los amb el seu físic i el 56 per cent desitjaria fer un seguiment de la seva pressió sanguínia i el pols utilitzant un anell.

4 . Internet a qualsevol lloc

"L'experiència d'Internet ha passat a estar per davant de la de la veu", és una altra conclusió de l'estudi . En aquest sentit , els usuaris "s'han adonat que els senyals de de cobertura del mòbil poden ser suficients per a una trucada de veu, però no per accedir a serveis d'Internet" . En l'informe que Ericsson ha realitzat , s'ha detectat que la més baixa satisfacció dels usuaris es refereix a la qualitat de l'experiència a Internet al metro . Aquesta necessitat dels usuaris també marcarà l'agenda tecnològica de 2014 .

5 . Els smartphones redueixen l'esquerda digital

L'accés a Internet a escala global està encara "inadequadament distribuït", però l'arribada de smartphones més barats està suposant que els usuaris "ja no necessiten dispositius cars per accedir a serveis d'Internet". D'aquesta manera, un 51 per cent dels usuaris de tot el món perceben que els seus mòbils són el seu aparell tecnològic més important. Per a molts s'està convertint en el "principal dispositiu" d'accés a Internet, segons l'informe.

6 . Els beneficis del món online pesen més que les preocupacions

" Mentre que Internet s'està convertint en una part més de la nostra vida, els riscos associats amb estar connectat s'estan fent més palpables", ressalta Ericsson ConsumerLab. El 56 per cent dels usuaris diaris d'Internet estan preocupats per la seva privacitat. De totes maneres, només el 4 per cent assegura que utilitzaria Internet menys. En canvi, els usuaris apliquen estratègies per minimitzar el risc, com ser més previnguts sobre el tipus d'informació personal que subministren.

7 . Vídeo i influència social al poder

"Tot i comptar amb una elecció mediàtica més àmplia, semblem menys propensos a triar el que veiem" , a causa que també hi ha una major dificultat de cerca. Tal és així que els nostres amics exerceixen una particular influència en el que veiem. Segons la investigació duta a terme per Ericsson, un 38 per cent dels enquestats assegura que veuen vídeos recomanats pels seus amics diverses vegades a la setmana. "Els nostres amics tenen gairebé el mateix impacte que els blocs que llegim o els nostres hàbits musicals "en aquest sentit, ressalta l'informe.

8 . Dades visibles

Un 48 per cent dels usuaris utilitzen aplicacions per analitzar millor els seus consums de dades. Mentre que el 41 per cent només vol saber quants dades consumeix, el 33 per cent vol comprovar que se li factura correctament i el 31 per cent no vol superar les seves quotes de dades establertes amb l'operador. La investigació també revela que el 37 per cent dels usuaris de smartphones utilitza aplicacions regularment per provar la seva velocitat de connexió.

9 . Sensors per a tot

Segons l'informe, "els usuaris volen cada vegada més que el seu entorn físic respongui de la mateixa manera". Per a l'any 2016, entorn del 60 per cent dels propietaris de smartphones confien que els sensors seran utilitzats en tots els àmbits, des de la sanitat al transport públic, els cotxes, les cases i l'oficina.

10 . Encén, atura't i reprèn en una altra part

El 19 per cent del temps de descàrrega s'inverteix en telèfons o tauletes, el que demostra que els usuaris volen poder disposar dels continguts en mobilitat i no preocupar-se de si estan al bany amb el 'tablet', al metro amb el mòbil o al saló amb la Smart TV. Els usuaris volen començar a veure continguts a casa, parar-los i reprendre'ls de camí a la feina i aquest serà un altre camí pel qual s'avançarà encara més el 2014 .