El 96% dels espanyols prefereix acudir a alguna aplicació de comunicació instantània des del seu telèfon mòbil i comunicar-se amb missatges escrits abans que amb trucades, segons l'últim informe sobre aplicacions elaborat per "The App Date", l'esdeveniment de referència d'aplicacions en Espanya.

Segons el document publicat avui, i elaborat a partir d'un miler d'opinions d'usuaris de telèfon mòbil, l'ús de les aplicacions de missatgeria a Espanya ha crescut un 55,2% en l'últim any, i el nombre d'usuaris actius d'aplicacions ha augmentat al voltant d'un milió i se situa ja en 23 milions.

El 95,3% dels entrevistats diu que usa diàriament les aplicacions de missatgeria per comunicar-se de forma habitual i el 38,1% les consulta i utilitza diverses vegades cada hora.

L'aplicació WhatsApp, propietat de Facebook, és la preferida i opta per ella el 98,5% dels enquestats; molt per darrere estan Skype (51,6%), Telegram (36,1%), Facebook Messenger (34,4%) o Line (31,7%).

L'hora punta d'ús d'aplicacions a Espanya se situa entre les 18 hores i les 21 hores, i el 65% dels usuaris té entre 25 i 44 anys (els que més l'utilitzen entre 25 i 34 anys), segons es recull en aquest "V Informe de les Apps a Espanya", elaborat per "The App Date". L'estudi recull per primera vegada l'estat de les aplicacions més enllà dels mòbils i els ordinadors.

Les dades confirmen que gradualment augmenta l'ús d'aplicacions incorporades en un altre tipus de dispositius diferents dels telèfons i les tauletes electròniques, com els automòbils, les cases o la roba.

Així, hi ha aplicacions espanyoles per a ulleres connectades, com Canal Cuina "Glass", per roba "intel · ligent", com "Gow" o "Nuubo"; per a vehicles, com "BePark", i en el món de la llar, "Dymontics".

Davant d'aquestes dades, contrasta el descens que comença a percebre en el nombre de descàrregues d'aplicacions mòbils a Espanya, que se situen en 3,8 milions diàries, davant de quatre milions fa un any.

El conseller delegat de "The App Date", Javier Navarro, ha explicat que aquesta reducció del nombre de descàrregues es deu al fet que a poc a poc, els espanyols "som més selectius a l'hora de descarregar aplicacions", una tendència "molt clara ja "als Estats Units i que a Espanya es comença a entreveure.

"A partir d'ara, serà més difícil per als desenvolupadors entrar en els telèfons dels usuaris, però que ho facin bé podran quedar-se més temps", afegeix.