LinkedIn és la principal xarxa social professional, amb prop de cinc milions d'usuaris registrats al nostre país, entre ells directius i empresaris a la recerca dels millors candidats per cobrir possibles vacants. Per això, és fonamental que el nostre perfil estigui optimitzat al màxim, de manera que els reclutadors puguin donar amb ell de la forma més ràpida possible.

Com més contactes, millor

Els experts recomanen acceptar totes les invitacions que rebem i enviar sol·licituds, especialment als professionals encarregats de la selecció. Fixar-se en aquells que al costat del seu nom aparegui Openlink o LION, el que significa que no rebutjaran la invitació. També cal tenir en compte que LinkedIn penalitza perfils que han estat rebutjats molts cops, per la qual cosa convé anar dosificant l'enviament de sol·licituds.

Tenir cura del titular professional

El titular professional és el que ens vendrà davant els reclutadors. No cal acovardir-se a l'hora d'explicar les nostres capacitats. Hem de resumir amb convicció el que som i en què destaquem.

Personalitza la URL del teu perfil públic

La URL es pot personalitzar quan s'edita el perfil públic. Pot tenir entre 5 i 30 lletres o números i LinkedIn permet modificar-la fins a 5 vegades en un termini de 180 dies. La podem després incloure en el currículum de paper o en Twitter.

Paraules clau en l'experiència laboral i en el títol del perfil

En el títol de perfil detalla amb exactitud els teus estudis i inclou les paraules clau dels llocs de treball que pretens aconseguir per tenir més possibilitats de que et localitzin. Per exemple: si escribim "Llicenciat en Periodisme" però tinc altres títols addicionals com, per exemple, "Expert en SEO" i "Dissenyador de pàgines web", el més correcte és escriure: "Llicenciat en Periodisme / Expert en SEO / Dissenyador de pàgines web". D'aquesta manera, augmenten notablement les possibilitats que el reclutador ens trobi entre milers de persones.

Igualment, en l'experiència laboral cal incloure les paraules que buscaria algú que vol contractar una pesona de les teves característiques. Seguint amb l'exemple anterior, en aquest cas serien periodisme, SEO, pàgines web, etc. Com més vegades repeteixis aquestes paraules en el teu perfil, més possibilitats de que et localitzin els reclutadors.

Potenciar el perfil

Si tens feina, digues-ho i posa el nom de l'empresa. És el primer que veurà el reclutador. Necessita també la teva localització geogràfica i assenyala que estàs obert a propostes d'ocupació (a Configuració, Comunicacions). Aquest últim apartat és important perquè si no està marcada aquesta opció, els reclutadors no podran contactar amb tu. Altres aspectes a tenir en compte:

- L'apartat Extracte ha de ser concís (indica el que saps fer i el que pots aportar),

- Afegir l'adreça de correu electrònic i el número de mòbil a Informació de Contacte,

- Tenir cura la foto (res d'imatges en moments d'oci),

- No precisar la data de naixement per evitar els filtres per edat

- No incloure treballs curts o que no aportin res a la teva experiència.

Adjuntar proves

No oblidis incloure vídeos, documents ... Tot això servirà per enriquir el teu perfil i acreditar el que estàs explicant. Hi ha molta gent que menteix en el seu currículum i els reclutadors ho saben.

No deixar el perfil a mitges

Omple totes les seccions, sigues molt acurat perquè una persona que no acaba el seu perfil a LinkedIn dóna la sensació de ser algú amb falta de compromís. L'empresa creurà que si has deixat inacabat el teu perfil, deixaràs igualment sense acabar les teves obligacions.

Participa en els grups de LinkedIn

Són una font d'informació vital, ja que aporten contingut sobre assumptes que t'interessen i faciliten el contacte amb professionals del teu sector. Per participar-hi has d'accedir al directori de grups i triar el que t'interessi, tenint en compte el nivell d'activitat del grup, debats, comentaris, ocupacions anunciades ... Un cop dins, comparteix continguts i participa activament.

Ven les teves capacitats

Has de pensar en convèncer a qui estigui a l'altre costat de la pantalla que tu ets la persona més indicada per al lloc de treball. Afegeix una descripció tu mateix, com et defineixes, què pots aportar, quins són els teus cualides, etc.

Aprofita el 'networking'

Connecta de forma directa amb els professionals del teu sector per crear una xarxa que et permeti estar al corrent de totes les novetats del teu sector. És una forma també de donar-nos a conèixer i promocionar les nostres capacitats.