La Policia Nacional perd al seu 'community manager'

L'estratega de xarxes socials Carlos Fernández Guerra ha estat contractat per Iberdrola

31.08.2015 | 18:18
El ´community´ de la policia es passa a l´empresa privada.

L'empresa energètica Iberdrola ha fitxat per dirigir el seu nou departament de Digital and Social Media a Carlos Fernández Guerra, qui fins ara s'ha encarregat de l'estratègia i gestió de les xarxes socials de les Policia Nacional.

Fonts de la companyia han confirmat a Europa Press la contractació del periodista qui, en els seus més de quinze anys de carrera professional, s'ha posat al capdavant de multitud de campanyes de comunicació per a diferents institucions i empreses, com Renfe o Leroy Merlín, segons informa ell mateix en el seu perfil de Linkedin.

Les raons que expliquen aquest fitxatge estan fonamentalment en la trajectòria i experiència del periodista en l'àmbit de les xarxes socials, que Iberdrola valora especialment com a via per millorar la transparència, comunicació i diàleg amb els seus clients, accionistes, empleats i la societat en general, segons indiquen les mateixes fonts.

Premiat en múltiples ocasions

Estrateg de xarxes socials, Fernández Guerra ha rebut diversos premis, com el Tweet Award 2013 com a millor 'community manager' d'Espanya, el Fundetec aquest mateix any pel millor projecte de tecnologia per a ciutadans o el Premi iRedes 2014 a la millor institució iberoamericana en xarxes socials.

Encara que probablement el millor reconeixement al seu treball són els més de 1,75 milions d'usuaris que segueixen al compte de policia a Twitter, on el cos nacional està present des de 2009 i que Fernández Guerra ha liderat amb contingut informatiu, un llenguatge atractiu i diàleg amb la resta d'usuaris.

Més comunicació online

En el seu nou lloc de treball, el periodista, de 43 anys, haurà d'aconseguir que el grup Iberdrola es converteixi en un referent empresarial internacional en l'àmbit de l'activitat online i les xarxes socials, així com potenciar la comunicació online amb tots els seus grups de interès.

Per a això, dirigirà un nou departament: la Direcció Digital and Social Media, que serà l'encarregada de desenvolupar la política de xarxes socials i accions informatives mitjançant canals digitals per potenciar la comunicació bidireccional i el diàleg proper i directe amb els seus grups d'interès.

Fernández Guerra no partirà de zero, ja que Iberdrola està present a Twitter des de 2011 amb diversos perfils. El corporatiu (iberdrola) té 24.300 seguidors, però a més té un perfil per als clients (TuIberdrola) amb 37.700 usuaris, un altre en anglès (Iberdrola_En) que segueixen 2.644 persones i un d'específic sobre renovables (IberdrolaRen) amb 4.203 'followers '.

Igualment, l'empresa energètica està present en altres xarxes socials com Facebook, amb 10.164 'm'agrada', així com a Linkedin, Flickr, Slideshare o Google+. A més, compta amb un canal a YouTube i amb un bloc propi.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema