És indubtable: el terror seguirà estant de moda un any més gràcies a cèlebres sèries de televisió, pel·lícules i, com no, videojocs. Un bon exemple d'això últim el trobem a Daedalic Entertainment, una empresa alemanya editora de videojocs famosa per les seves aventures gràfiques plenes d'humor, que ha caigut en la temptació d'aquests temps foscos i està omplint el seu catàleg de videojocs de terror, com el desagradable ´Stasis´; el més amable però igualment inquietant, ´The Devil´s Men´, o ´Skyhill´, que ens introdueix directament en un cataclisme ple de zombis mutants, i del qual ens n'ocuparem en aquestes línies.

Carn morta en moviment

A qui no li ve de gust posar-se en la pell d'un home que té assegurada una butaca per ser testimoni de la fi dels dies? Des d'un àtic protegit a nivell biològic veurem com el món tal i com el coneixem es desfà sota el núvol d'una bomba que conté quelcom més que material nuclear. Com a resultat, l'edifici on viu el personatge central, un gratacel de 100 plantes, s'ha convertit en un parany ple de zombis mutants (deixarem les definicions més precises per als protagonistes de 'The Big Bang Theory').

'Skyhill´ pretén fer sentir al jugador la imprevisibilitat i l'ansietat per sobreviure en una situació extrema. Els seus autors no només volen que el jugador senti por: pretenen que senti gana, son i la desesperació de no poder o saber com fer front a la següent habitació, mentre ens obrim el camí per sortir de l'edifici.

D'aspecte indie, però amb una forta personalitat en el disseny d'escenaris i personatges, proper al món del còmic, ´Skyhill´ pretén ser un videojoc de sensacions, una obra en la qual saber mesurar els nostres esforços, ja que ens obliga a buscar recursos a cada cantonada d'un hotel reconvertit en passatge del terror.

Tocs de joc de rol

Els inevitables combats contra les criatures que ens trobarem en el camí s'han resolt a manera de combat per torns; més lent que els desenvolupats en temps real, però igualment inquietants i abans que res, impredictibles, ja que cada partida de ´Skyhill´ és diferent, i l'habitació que en la partida anterior ens va donar refugi, salvant-nos de morir de gana, en aquesta ocasió pot suposar una mort fulgurant.

Així és el nou producte de Daedalic Entertainment, un videojoc impredictible que pretén fer sentir al jugador un plus de diversió, tensió i por al creuar cada cantonada.

Els elements de jocs de rol de ´Skyhill´ són extensos: el jugador té a la seva plena disposició armes, objectes per millorar la salut, i ítems amb els quals crear nous útils per a les missions, des de kits mèdics fins armes casolanes, senzilles però que creen combinacions letals. El sistema és senzill, però les opcions són realment nombroses. De fet tot serveix i mai trobarem alguna cosa que no es pugui usar.

Conclusions

´Skyhill´ és una proposta sens dubte original, amb molta personalitat estètica i que ofereix tensió a cada segon. No obstant això, el joc es desinfla més ràpid del que podria fer-ho un videojoc de més categoria. La proposta sorprèn i és capaç de captivar al principi, la seva senzillesa enganxa, però al cap de poques hores comença a oferir la sensació de tornar-se una mica repetitiu.

En conjunt, el joc ofereix bones hores de diversió per un preu més que raonable, però sobretot ens augmentarà la tensió, ens ressecarà la gola i farà que el nostre pols vagi més ràpid. Ofereix sensacions molt primàries, pura supervivència, pur instint de conservació. Sí, el mateix instint de supervivència dels nostres personatges favorits en les sèries i pel·lícules de zombis que tornen encara amb força aquesta nova temporada. Llarga vida als zombis!