Alguna vegada t'has preguntat quant val el teu perfil de Facebook? Doncs bé, depenent de la teva nacionalitat, la teva edat o el teu sexe pot costar més o menys. Així, el perfil d'un espanyol pot valer la meitat que el d'un nord-americà i el d'un home val en general més que el d'una dona.

O almenys això és el que han demostrat Rubén i Ángel Cuevas Rumín, dos germans de la Universitat Carlos III de Madrid. Els investigadors, a través d'una eina, han analitzat els atributs dels perfils de Facebook pels quals les marques anunciants paguen més o menys.

Només el 2014 Facebook va generar més de 49.500 milions de dòlars als Estats Units gràcies a la publicitat, el 13% més que l'any anterior (que sorprenentment també va suposar un 17% més que en 2012).

Aquests ingressos es deuen a una gran campanya publicitària en la qual les marques paguen més o menys a Facebook basant-se en més de 13 atributs dels perfils en els quals estiguin disposats a anunciar-se.

En què consisteix l'eina?

A través de ´Personal Data Valuation Tool´, investigadors de la Universitat Carlos III de Madrid han analitzat més de 30.000 perfils de Facebook de persones escollides a l'atzar.

Aquesta eina basa les seves recerques en un grup d'ordinadors que analitzen els perfils de Facebook , recollint dades com d'on ets, on vius i alguns gustos determinats.

A través d'aquesta eina, els investigadors de la universitat madrilenya van seguir durant mesos als perfils com si anessin una marca anunciant.

Aquesta eina es convertirà aviat en un complement per als navegadors , encara que els seus creadors asseguren que només serà per a usos divulgatius, no per denunciar res. Els usuaris podran instal·lar-se per saber quant val el seu perfil de Facebook i conèixer el veritable preu de la xarxa social per excel·lència.

Quins són els perfils més cars?

Una dona nord-americana, de mitjana edat i afeccionada al fitness és un dels perfils més atractius per als anunciants i per tant més cars de Facebook.

En general, la diferència de sexes també es deixa veure en el valor dels perfils de Facebook. El cost per clic (CPC) en el perfil d'un home val més que en el d'una dona. No obstant això, el cost per suport (CPM) és més alt en els perfils de Facebook d'elles.

Segons l'estudi de la universitat madrilenya, el lloc de residència i l'edat també són importants. Per exemple, el perfil de Facebook d'un espanyol val la meitat que el d'un nord-americà. A més, a grans trets, un perfil de Facebook d'una persona occidental val més que el d'un oriental o algú de Llatinoamèrica.

Els perfils de Facebook dels ´millenians´, la generació nascuda entre 1980 i 2000, són més cars que els dels adults de major edat. No obstant això, hi ha alguna excepció. A França i a Anglaterra, els perfils de persones per sobre dels 50 anys valen més que els de els joves perquè resulten un públic més interessant per a les marques.