El repte de Twitter: actualitzar un producte que no convenç els usuaris

Creixen els rumors de canvis en la xarxa social mentre creix la pressió de Wall Street cap a la companyia

09.02.2016 | 10:21
El repte de Twitter: actualitzar un producte que no convenç els usuaris

Twitter va bullir de comentaris el passat cap de setmana per un possible canvi en la forma en què es mostren els tuits. Els usuaris li van recordar al màxim responsable executiu Jack Dorsey, que ho tindrà difícil.

La companyia està sota una intensa pressió de Wall Street perquè faci els canvis necessaris per fer créixer la base d'usuaris de la xarxa social. Les seves accions han caigut i el seu creixement es desaccelera. I cada vegada que hi ha rumors d'una actualització que podria modificar la forma en què la gent es connecta a Twitter, els usuaris més actius es rebelen.

Després que Buzzfeed informés que Twitter planejava fer el seu "timeline" una mica més algorítmic, prioritzant els tuits populars i no l'ordre cronològic, va haver-hi una protesta airada que va fer que el hastag #RIPTwitter fos trending topic. Molts usuaris van prometre abandonar el servei si es feia el canvi i van expressar el seu enuuig postejant GIFs d'un home de negocis que saltava per una finestra.

Va ser un altre dramàtic exemple de la gran tradició d'usuaris de mitjans socials que es posen nerviosos davant els canvis d'un servei que s'han acostumat a utilitzar gratuïtament. Una reacció similar es va produir fa mesos quan Twitter va començar a demanar als usuaris que li posessin un cor als tuits en lloc de clicar "favorit"; quan la companyia va dir que no tenia problema a abandonar el límit de 140 caràcters pels posts; quan va situar la nova funció "Moments" davant de la pestanya de "notificacions" en la seva aplicació, etc.

Què els passa als usuaris? Semblen coincidir que Twitter té defectes però no tenen la solució i no els agrada el canvi. Twitter no pot donar-se el luxe d'escoltar només als usuaris que més es fan sentir. La companyia ocupa un lloc ideal entre els famosos, els polítics, els periodistes i altres comentaristes. Per augmentar la seva escala per fora d'ells, ha de parar esment a les dades que rep de les proves de productes. I ràpid.

En l'últim any, les accions van caure a menys de la meitat, posant a l'empresa sota el microscopi. En pocs dies presentarà resultats anuals i els analistes pronostiquen que comunicarà una altra desacceleració del creixement dels ingressos. La companyia informa un creixement més lent dels usuaris des de la seva oferta pública inicial de novembre de 2013 i ha patit la marxa d'una sèrie d'executius de producte i enginyeria.

A l'octubre, es va repescar al cofundador Dorsey en el càrrec de màxim responsable executiu amb la promesa de fer que el producte fos més fàcil d'usar i disposat a reevaluar les funcions més emblemàtiques d'aquesta xarxa social. Fins i tot ell va sentir la necessitat de defensar la companyia dissabte passat amb un post on explicava que qualsevol canvi que fes Twitter afavoriria el caràcter de temps real.

"Vull que sàpiguen que sempre els escoltem", va dir. "Twitter ha arribat per quedar-se! Sent cada vegada més Twitter".


Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema