Claus per identificar concursos falsos a les xarxes socials

No tots els concursos són fiables encara que la promesa del seu premi resulti d'allò més sucosa

17.02.2016 | 07:14
Les xarxes socials estan repletes de concursos falsos.

Un viatge a Nova York, un sopar gratis, un lot de productes. Els concursos a les xarxes socials s'han convertit en un dels principals protagonistes d'Internet. Les marques aprofiten aquesta tendència per promocionar-se però no tots els concursos són fiables, encara que la promesa del premi pugui semblar d'allò més sucosa.

Cada vegada és més freqüent que els usuaris es trobin promocions compartides en murs de familiars i amics de confiança, en les quals animen als seus contactes a participar o compartir una promoció ja que d'aquesta manera tindran més probabilitats de guanyar un suposat concurs.

Claus per reconèixer un concurs fals

Per saber quins sorteigs són veritat i quins no. Easypromos, companyia de creació i gestió de campanyes digitals, ha recopilat una llista de recomanacions a tenir en compte abans de participar en un sorteig a Facebook. Un veritable concurs ha de complir 5 requisits:

1. Termes i condicions: és necessari que el sorteig inclogui "Termes i Condicions" de participació a través d'enllaços externs. I és primordial que aquests es llegeixin amb calma.

2. Identificació: l'empresa encarregada de l'organització ha d'identificar-se fàcilment i ha de proporcionar una manera directa per posar-se en contacte amb ells.

3. Data del premi: el concurs ha de comptar amb una data concreta en la que es donarà a conèixer el guanyador del premi.

4. Nombre de participants: és molt important revisar si existeix la possibilitat de veure el nombre de participants que estan involucrats en el concurs.

5. Eina de sorteig aleatori: els participants en qualsevol concurs han d'assegurar-se que s'està usant una plataforma de tercers o una eina específica per realitzar els sorteigs en cas que siguin aleatoris.

En cas d'estar davant un concurs fals, Easypromos recomana denunciar la pàgina de Facebook o el perfil de la xarxa social on hagi tingut lloc així com informar a la resta de contactes, en la mesura del possible, per evitar que hi hagi més víctimes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema