Hyperloop, el projecte de tren supersònic que es desplaça a l'interior d'un tub, i que impulsa el president de Space X i Tesla, Elon Musk, fara servir el sistema de levitació magnètica passiva.

Es tracta d'una tecnologia desenvolupada pel Laboratori Nacional Lawrence Livermoore d'Estats Units en els anys 90, la llicència ha estat adquirida ara en exclusiva per hyperloop Transportation Technologies per aconseguir un sistema més eficient i segur que la versió de tren 'maglev' (levitació magnètica) que es desenvolupa al Japó.

La utilització d'un sistema de levitació passiva eliminarà la necessitat de centrals elèctriques al llarg de les línies hyperloop, el que fa que aquest sistema "sigui el més adequat per a l'aplicació i mantindrà els costos de construcció baixos", va declarar Bibop Gresta, directiu de la companyia.

En els 'maglev' convencionals, els trens requereixen moltes estacions d'energia que alimenten bobines de coure a la línia per convertir-los en imants. La tecnologia de Hyerloop estableix un imant passiu i una posta d'alumini que conté bucles de filferro. Aquesta configuració actua més com un parell d'imants regulars, en lloc d'un electroimant que requereix un subministrament constant d'electricitat per funcionar.

"Des de l'aspecte de la seguretat, el sistema té enormes avantatges, ja que levitació es produeix exclusivament a través del moviment. Per tant, si es produeix qualsevol tipus de fallada de corrent, les beines hyperloop continuarien levitant i, només després d'assolir velocitats mínimes, tocarien terra".