El fabricant japonès està disposat a recuperar la quota de mercat que li han anat menjant progressivament la Playstation de Sony i la Xbox de Microsoft, amb el seu nou enginy, un híbrid entre consola de sobretaula i portàtil

Nintendo va llançar ahir a la venda la seva nova consola, Switch, el seu primer dispositiu domèstic en cinc anys que ha esgotat les existències en nombrosos comerços al Japó, amb la meta de trencar tendències i revolucionar la forma de jugar amb la seva proposta mixta. Switch, un híbrid entre consola de sobretaula i portàtil, va sortir a 53 països amb l'objectiu de ser una de les plataformes de referència i deixar en l'oblit el deficient comportament de la seva antecessora, la Wii O.

Centenars de japonesos van abordar les grans superfícies, un dels primers mercats a rebre la nova consola, per aconseguir una de les dos milions d'unitats que la companyia ha posat en venda en l’àmbit internacional. «L'he reservat de llançament i ja la tinc a casa, he vingut a comprar accessoris», deia Haruka Sato al local de Bic Camera, un dels grans distribuïdors al detall d'aparells electrònics de Tòquio, al barri de Yurakucho. La japonesa, de 20 anys, es mostrava molt emocionada amb la consola: «A més de poder gaudir-la a casa, et permet portar-la on vulguis, un concepte molt interessant que no s'havia vist fins ara», deia mentre llambregava els protectors de pantalla i estoigs.

Switch funciona com una consola domèstica quan es connecta al televisor mitjançant una base (dock), però també com a dispositiu portàtil una vegada se’n separa, la qual cosa dona la possibilitat de continuar amb el joc des del mateix punt de forma immediata i en qualsevol lloc. Aquesta mobilitat és la gran basa de Nintendo, «una característica que cap altra companyia ofereix ara mateix» i un concepte amb el qual des del punt de vista tècnic «l’ha encertat de ple», segons el consultor de la indústria dels videojocs Serkan Toto.

L'abans fabricant de naips i joguines de Kyoto té un ardu camí per davant, a causa de la competència de la PlayStation 4 de Sony -que ha venut més de 53 milions d'unitats- i la Xbox One de Microsoft, dues consoles d'alta gamma que l'hi posaran difícil. Però Nintendo compta amb un as a la màniga entre l'onada de jocs anunciada fins a finals d'any -13 títols de sortida (20 al Japó) i més de 60 jocs independents, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, un venedor nat del sistema. El títol, llançat ahir coincidint amb l'estrena de la consola, és un dels més esperats pels aficionats i ha rebut la màxima qualificació de publicacions especialitzades de prestigi, com la nipona Famitsu i la britànica Edge.