El segon sistema planetari més proper a la Terra ha estat localitzat a 11 anys llum de la Terra i podria ser candidat a albergar vida, ha informat avui l'Institut d'Astrofísica de Canàries (IAC ).

La troballa s'ha fet per mitjà de l'instrument caçador de planetes HARPS de l'Observatori Europeu Austral (ESO) i en aquest descobriment, que es publica a la revista Astronomy & Astrophysics, ha participat l'investigador de l'IAC Felipe Murgues.

El IAC ha explicat que a només 11 anys llum i orbitant una estrella "tranquil·la", el planeta descobert pot convertir-se en un candidat per albergar vida a causa de la seva temperatura temperada, com la Terra.

Aquest planeta és el segon món tipus terrestre detectat més proper després Proxima b i, a més, orbita una estrella nana vermella "tranquil·la", incrementant les possibilitats que pugui albergar vida.

Per mitjà de l'instrument HARPS (High Accuracy Radial velocity Planet Searcher) els investigadors van descobrir que l'estrella nana vermella Ross 128 alberga un exoplaneta de baixa massa amb un període orbital de 9,9 dies.

Aquest món de mida similar a la Terra pot tenir una temperatura superficial semblant a la de la Terra. Ross 128 és l'estrella propera més "tranquil·la" en posseir un exoplaneta temperat, afegeix l'IAC.