Google va eliminar en el 2017 més de 3.200 milions d'anuncis en línia que infringien les seves polítiques publicitàries, segons dades de la companyia, el que equival a més de 100 anuncis suprimits cada segon. La tecnològica ha anunciat, a més, la implantació al juny de noves mesures contra els anuncis de productes financers especulatius com les monedes digitals.

Com ha anunciat la companyia aquest dimecres en un comunicat, aquesta xifra és equivalent a més de 100 anuncis malintencionats per segon, de manera que la firma nord-americana ha considerat que pot bloquejar "la majoria" de les males experiències publicitàries, com el 'malvertising' o el 'phishing', abans que afectin l'usuari.

La companyia ha precisat que l'any passat va bloquejar 79 milions d'anuncis de la seva xarxa publicitària per intentar enviar a les persones a llocs infectats per 'malware', i va deixar d'oferir suport eliminant 400.000 d'aquestes webs insegures. Així mateix, va eliminar 66 milions d'anuncis que tractaven d'enganyar l'usuari perquè fes clic sobre els mateixos i altres 48 milions que intentaven instal·lar programari no desitjat.

A més, Google va eliminar l'any passat 320.000 editores de la seva xarxa publicitària per infringir les seves polítiques, alhora que va situar en la seva llista negra a prop de 90.000 llocs web i 700.000 aplicacions mòbils.

Google ha explicat que el 2017 va utilitzar "noves tecnologies" que li van permetre eliminar anuncis de més de dos milions d'adreces URL cada mes. Gràcies a aquestes, ha estat possible "millorar la protecció" dels seus anunciants i minimitzar l'impacte en editores legítimes. A més, la companyia ha defensat que aquesta tecnologia va ser "essencial" per potenciar el compliment de les normes contra la monetització de continguts "inapropiats i polèmics". Després d'haver ampliat les seves polítiques al respecte el passat mes d'abril, va eliminar anuncis en 8.700 pàgines que les infringien, ha destacat.Estafes utilitzant les notícies d'Internet

Google ha alertat sobre l' "augment" en el nombre d'"estafadors" que intenten "aprofitar-se de la popularitat" de les notícies a Internet per obtenir beneficis econòmics. Per això, l'empresa nord-americana prohibeix que els llocs web de la seva xarxa publicitària facin diners "amb continguts sota una falsa representació".

En el 2017, Google va detectar que "un reduït nombre" d'editores van ser responsables de la majoria d'aquestes infraccions. Dels 11.000 llocs web que va revisar la companyia per infraccions potencials de la seva política sobre falsa representació, van ser bloquejades més de 650 d'aquestes pàgines i eliminades 90 editores de les seves xarxes.

Una altra infracció observada "més freqüentment" té a veure amb els continguts extrets d'altres fonts, que es produeix quan una persona amb males intencions intenta fer diners "el més ràpidament possible" mitjançant la còpia de notícies o continguts d'altres llocs. Així, Google va bloquejar el 2017 més de 12.000 llocs web per utilitzar aquesta tècnica, el que representa un augment des dels 10.000 bloquejats l'any anterior.

Google també va cancel·lar més de 7.000 comptes d'AdWords per adquirir anuncis que semblen titulars sensacionalistes, però que condueixen a l'internauta a un lloc web que ven productes no relacionats amb la notícia i sovint constituents d'estafa, com suposades pastilles per aprimar. Aquesta xifra ha augmentat des de les 1.400 comptes cancel·lades en 2016.Noves polítiques contra anuncis de criptomonedes

Google ha anunciat la incorporació de noves polítiques per fer front a anuncis sobre productes financers "no regulats o especulatius", com les opcions binàries, les monedes digitals, els mercats de divises i els contractes per diferència (CFD). Segons ha precisat la pàgina de Suport de la companyia, aquestes noves restriccions seran aplicades el proper mes de juny.