EN DIRECTE

La televisió farà la nit electoral la cobertura més interactiva de la història

La cadena PBS convida a gravar irregularitats i penjar-les a YouTube en un lloc creat per a l'ocasió

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Barack Obama i John McCain s'enfronten avui definitivament.
 cuatro

WASHINGTON | EFE/DDG
Les grans cadenes de televisió dels Estats Units llançaran avui la casa per la finestra amb una cobertura electoral que serà la més interactiva de la història, i que seguirà de prop les reaccions arreu del món. Estats Units escull avui el seu pròxim president, renova la Cambra de Representants, un terç del Senat i onze llocs de governador, després d'una campanya que ha disparat les audiències.
Entre les floritures de l'espectacle mediàtic hi ha el gegantí mapa dels Estats Units amb els resultats Estat per Estat que la cadena NBC planeja projectar sobre la pista de patinatge del mític Centre Rockefeller de Nova York. La CNN, que ha utilitzat durant tota la campanya un mapa interactiu batejat com el "Mur Màgic", assegura tenir guardada a la màniga alguna sorpresa per a la gran nit electoral. La tecnologia de CNN s'ha fet popular amb totes les cadenes en obert (NBC, CBS, Fox i ABC) i canals de cable com MSNBC. El component interactiu es traslladarà a la web, amb la retransmissió de contingut en directe, anàlisis electorals i la invitació a la participació dels internautes. A més, les cadenes connectaran en directe amb els seus corresponsals fora dels Estas Units per analitzar la reacció als resultats d'unes eleccions que han suscitat un interès mundial sense precedents.
La BBC britànica retransmetrà un programa informatiu especial que arribarà a 200 països d'arreu del món. Per la seva banda, el canal en anglès de la televisió qatarí Al Jazeera posarà en marxa l'operació més ambiciosa fins ara amb una marató informativa de 12 hores que es coordinarà des de les seves oficines a Washington.
El gran interrogant de la vetllada és a quina hora es coneixerà el nom del futur inquilí de la Casa Blanca, per la qual competeixen el demòcrata Barack Obama i el republicà John McCain. Després de dues eleccions presidencials en les quals el suspens es va allargar més enllà de la vetllada electoral -en el cas de les eleccions del 2000 la intriga va durar 36 dies- els executius estudien ara la possibilitat que els resultats se sàpiguen abans que els espectadors acabin de sopar.
Els experts assenyalen que no hi ha cap escenari realista que permet McCain guanyar sense assegurar Virginia, un estat que ha votat pels republicans des de les presidencials de 1968 i on els republicans veuen ara perillar el seu regnat.
Les urnes es tancaran a les 19h (la 1h aquí) i, si Obama guanya a Virginia, el seu camí cap a la Casa Blanca semblaria estar clar. Però les cadenes no volen avançar esdeveniments que desincentivin el vot. Tot i així, la situació posa les companyies davant la tessitura de com omplir les llargues hores de cobertura prevista. Paul Friedman, vicepresident de la divisió informativa de la CBS, diu que consideraran incrementar el seguiment de les eleccions al Congrés si l'enigma per la presidència s'aclareix aviat. Per guanyar són necessaris 270 dels 538 vots del Col·legi Electoral i els experts no creuen que cap dels dos candidats sigui capaç d'arribar-hi abans de les 23h a la Costa Est (les 5h aquí), fet que salvaria la nit a les cadenes.
Més enllà de la gran cobertura mediàtica, s'observa un major protagonisme del periodisme ciutadà. De fet la cadena pública PBS posarà en marxa una aliança amb YouTube que convida a gravar irregularitats i penjar els vídeos en el lloc Video Your Vote creat especialment per a l'ocasió.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas